سنبله 21, 1403 11:27 Asia/Kabul
  • حماس: آمریکا نسل کشی اسرائیل را توجیه می‌کند
    حماس: آمریکا نسل کشی اسرائیل را توجیه می‌کند

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با انتقاد از مواضع آمریکا در قبال جنگ غزه گفت: واشنگتن نسل کشی رژیم صهیونیستی در باریکه غزه را توجیه می‌کند.

به گزارش رادیو دری، «اسامه حمدان» عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تصریح کرد: موضع آمریکا همدستی در جنایات اسرائیل است و نسل کشی رژیم اشغالگر صهیونیستی را توجیه می‌کند.

حمدان گفت: رژیم اشغالگر قدس تلاش می‌کند قتل عام‌هایی را که مرتکب می‌شود توجیه کند؛ زیرا متوجه می‌شود که عاملان آن تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

این عضو ارشد جنبش حماس افزود: کشورهای عربی می‌توانند مواضع سخت تری در قبال اسرائیل اتخاذ کنند.

روز سه‌شنبه هم رژیم صهیونیستی به چادرهای آوارگان فلسطینی در منطقه المواصی خان یونس حمله کرد که تاکنون دستکم 40 نفر شهید و بیش از 60 نفر دیگر زخمی شدند  و احتمال افزایش شمار شهدا وجود دارد.

«محمود بصل» سخنگوی امداد و نجات غزه تأکید کرد: چندین خانواده به صورت کامل در قتل عام «المواصی» در زیر آوارها مدفون هستند.

رژیم جعلی صهیونیستی از 15 میزان 1402 با حمایت همه‌جانبه کشورهای غربی، کشتار گسترده‌ای را در باریکه غزه و کرانه باختری ضد مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین به راه‌ انداخته و سکوت جامعه جهانی و نهادهای حقوق بشری در قبال جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل، موجب تداوم کشتار زنان و کودکان فلسطینی توسط ماشین جنگی رژیم نامشروع صهیونیستی شده است.

در تازه ترین آمار وزارت بهداشت فلسطین، از آغاز نبرد «طوفان الاقصی» تاکنون، ۴۱ هزار و ۲۰ شهروند فلسطینی در باریکه غزه به شهادت رسیده‌اند.

قتل عام در خان‌یونس با بیش از ده‌ها شهید و زخمی

کلیدواژه