مقاومت یمن تل آویو را هدف حمله موشک‌های بالستیک قرار داد
(last modified 1403-06-25T11:42:48+00:00 )
سنبله 25, 1403 16:12 Asia/Kabul

مقاومت یمن امروز در عملیاتی منحصر به‌فرد با موشک بالستیک فراصوتی یک تاسیسات راهبردی مهم را در نزدیکی تل آویو پایتخت رژیم صهیونیستی هدف قرار داد.

به گزارش رادیو دری؛ سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: این موشک در مدت زمان ۱۱ دقیقه و ۳۰ ثانیه، پس از طی مسافت ۲ هزار و ۴۰ کیلومتری به هدف رسید و سامانه های دفاعی دشمن صهیونیستی در رهگیری و مقابله با آن شکست خوردند.

«یحیی سریع»  افزود: این حمله موشکی منجر به ترس و وحشت صهیونیست ها شد و بیش از ۲ میلیون صهیونیست به سمت پناهگاه ها فرار کردند.

وی با بیان اینکه این رویداد برای اولین بار در تاریخ دشمن صهیونیستی اتفاق افتاده است تصریح کرد: موانع جغرافیایی، تجاوزهای آمریکا و انگلیس و سامانه های جاسوسی باعث نخواهد شد که یمن وظیفه دینی، انسانی و اخلاقی خود در دفاع از ملت فلسطین را انجام ندهد. 

منابع خبری صبح یکشنبه از اصابت یک فروند موشک به نزدیکی تل آویو و وقوع آتش‌سوزی پس از آن خبر دادند.

به گزارش این منابع، آژیرهای خطر در مرکز سرزمین‌های اشغالی و حدود ۲۰ شهرک و شهر در شرق و جنوب تل‌آویو به صدا درآمد و صدای انفجار ها در تل آویو، رمله، حیفا، عسقلان و در سراسر فلسطین شنیده شد.

شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل گزارش داد: سامانه‌های پدافند هوایی در رهگیری موشکی که از یمن پرتاب شده و در منطقه‌ای غیرمسکونی نزدیک فرودگاه مرکز اسرائیل سقوط کرده بود، شکست خوردند.

وزیر دفاع یمن شنبه شب با هشدار به ائتلاف آمریکایی انگلیسی گفته بود که روزهای آینده آبستن شگفتی‌های غیرقابل پیش بینی برای دشمنان خواهد بود.

عملیات نیرو‌های مسلح یمن علیه کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی

تاکید سخنگوی نیروهای مسلح یمن بر پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی

 

 

کلیدواژه