جدی 22, 1395 08:34 Asia/Kabul
  • هلاکت 152 داعشی در عملیات آزادسازی موصل

نیروهای عراقی در ادامه عملیات آزادسازی موصل، سه شنبه شب دستکم 152 نفر از عناصر گروه تروریستی داعش را به هلاکت رساندند.

به گزارش ایرنا، سرلشکر "عبدالامیر رشید یارالله" فرمانده عملیات آزادسازی "موصل" مرکز ولایت نینوا شمال عراق، گفت: نیروهای عراقی روز سه شنبه در محور شمالی این شهر با پیشروی در محله های "الحدباء" و "نیسان"، موفق شدند بخش های شمالی این دو محله را از لوث وجود عناصر تروریستی پاکسازی کنند و دستکم 25 تروریست داعشی را به هلاکت برسانند.

فرمانده عملیات آزادسازی نینوا افزود: در محور شرقی موصل نیز، نیروهای عراقی با پیشروی در محله "مالیه" و "ضباط" موفق شدند، محله ضباط را آزاد کنند و دستکم 86 نفر از عناصر تروریستی در این محور را به هلاکت برسانند.

در محور جنوب شرقی موصل نیز نیروهای عراقی با آزادسازی تعدادی از ساختمان ها و مراکز دولتی دستکم 41 تروریست را به هلاکت رساندند.

عملیات آزادسازی موصل مرکز استان نینوا، شمال عراق، از 17 اکتبر 2016 از شش محور با فرمان "حیدر العبادی" نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق آغاز شده است.

در نخستین مرحله آزادسازی موصل که روز 15 دسامبر پایان یافت، 40 محله از مجموع 56 محله شرق شهر موصل از اشغال گروه تروریستی داعش آزاد شد.

نیروهای عراقی از زمان آغاز مرحله دوم عملیات آزادسازی موصل در 29 دسامبر تاکنون ده ها محله را آزاد کرده و عملیات خود را در محور شمالی موصل بار دیگر آغاز کردند.

 

کلیدواژه