با شهادت یحیی السنوار جبهه مقاومت تقویت خواهد شد
(last modified 1403-07-28T12:36:17+00:00 )
میزان 28, 1403 17:06 Asia/Kabul
  • با شهادت یحیی السنوار جبهه مقاومت تقویت خواهد شد

کارشناس سیاسی-فرهنگی افغانستانی تاکید کرد: شهادت پاداش یک عمر مبارزه و جهاد شهید یحیی السنوار بود. با شهادت او هم نه تنها جبهه مقاومت تضعیف نمی شود بلکه تقویت خواهد شد.

حجت الاسلام محمد مختاری در گفت و گو با بخش خبر رادیو دری ضمن تبریک و تسلیت شهادت مجاهد شجاع و خستگی ناپذیر یحیی السنوار رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و از فرماندهان این جنبش اظهار کرد: یحیی السنوار یکی از پرچمداران بزرگ جبهه مقاومت بود که از دوران نوجوانی و جوانی در مبارزه و مقابله با دشمن صهیونیستی قرار داشت، سال ها در زندان و پس از آن در جبهات مبارزه علیه صهیونیست ها بود تا بالاخره به مقام شهادت نایل شد.

وی یاد آور شد که یحیی سنوار با زحماتی که کشید و طرح ها و برنامه هایی که داشت دشمن را مستاصل کرد به ویژه با عملیات طوفان الاقصی که ریشه و بنیان رژیم پوشالی صهیونیستی را به لرزه درآورد.

به گفته این روحانی افغانستانی شخصیت هایی مانند شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید اسماعیل هنیه، شهید سید حسن نصرالله و شهید عباس نیلفروشان، شهید یحیی السنوار بهترین پاداش را که شهادت است دریافت کردند. آن ها عمر خود را در راه مبارزه، استقلال طلبی، آزادی خواهی و حق طلبی سپری کردند که چنین چیزی با مسایل مادی قابل جبران نیست، لذا از زاویه جبهه مقاومت و خانواده شهدا و ملت شهید پرور فلسطین بزرگترین مقام به یحیی السنوار داده شد. چنین افرادی با شهادت شان از حالت یک فرد خارج شده و به یک مکتب تبدیل می شوند.

مختاری عنوان کرد: دشمنان تصور می کنند که با گلچین کردن گل های عطرآگین جبهه مقاومت به اهداف خود از قبیل نابودی حماس و جبهه مقاومت می رسند در حالیکه در خواب غفلت هستند. با شهادت سید حسن نصرالله گمان می کردند که حزب الله تمام شده در حالی که پس از شهادت وی حزب الله و مقاومت لبنان ضربه های مهلک تری به رژیم صهیونیستی وارد کردند. در مورد شهید هنیه هم چنین تصوری داشتند. از مدت ها قبل هم به دنبال شهید سنوار می گشتند، غربی ها هم درپی او بودند و از تمام امکانات و تجهیزات مدرن خود استفاده کردند و در نهایت با یک عملیات ناجوانمردانه او را به شهادت رساندند.

به گفته این کارشناس افغانستانی دشمن تصور می کند که با شهادت یحیی سنوار کار بزرگی انجام داده در حالیکه این یک فکر غلط و یک تصور باطل است و جبهه مقاومت در نقاط مختلف روز به روز تقویت شده و توسعه پیدا خواهد کرد.

وی اضافه کرد: جبهه مقاومت پیش بینی این شهادت ها را دارد، این چهره ها هم همواره آماده شهادت بوده اند و طبعا نیروهای آماده تر و جوانتر در عرصه میدان حضور دارند و این کشتی را به ساحل نجات خواهند رساند، هیچ سکته ای در برنامه های جبهه مقاومت ایجاد نخواهد شد، این جبهه بدون کوچکترین وقفه ای به کار خود ادامه می دهد و دشمن زبون را به عقب نشینی وادار خواهد کرد.

 

کلیدواژه