فریاد خشم و انزجار علیه رژیم آل خلیفه برابر سفارت بحرین در لندن
(last modified Mon, 16 Jan 2017 03:50:27 GMT )
جدی 27, 1395 08:20 Asia/Kabul
  •  فریاد خشم و انزجار علیه رژیم آل خلیفه برابر سفارت بحرین در لندن

همزمان با موج اعتراضات گسترده به اقدام رژیم آل خلیفه در اعدام سه جوان انقلابی بحرین، صد ها نفر از فعالان حقوق بشر و مردم کشورهای مختلف با تجمع مقابل سفارت بحرین در لندن، خشم خود را از این اقدام رژیم آل خلیفه ابراز کردند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معترضان روز یکشنبه در میان تدابیر شدید حفاظتی پلیس انگلیس از سفارت بحرین، در حالی که تصاویر شهدای بحرین را در دست داشتند با فریاد های "مرگ بر آل خلیفه" و "هیهات من الذله" سرنگونی رژیم آل خلیفه را خواستار شدند.

تجمع کنندگان با انتقاد از سکوت مجامع بین المللی در قبال اقدامات سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه، دولت های غربی حامی این رژیم به ویژه آمریکا و انگلیس را شریک جنایات آل خلیفه دانستند.

معترضان همچنین ضمن حمایت از فریادهای حق طلبی و عدالتخواهی مردم بحرین تاکید کردند: اقدامات سرکوبگرانه رژیم بحرین هیچ گاه نخواهد توانست فریادهای حق طلبی مردم این کشور را خاموش کند.

جنایت روز یکشنبه رژیم آل خلیفه به حدی هولناک بود که واکنش اتحادیه اروپا به عنوان حامی این رژیم را نیز در پی داشت.

اتحادیه اروپا روز یکشنبه در بیانیه ای اعدام سه جوان انقلابی بحرین را عقب گرد خطرناکی در عرصه حقوق بشر توصیف کرد.

رژیم آل خلیفه سحرگاه روز یکشنبه، "سامی‌ مشیمه"، "علی سنکیس" و "عباس سمیع" سه فعال بازداشت شده و مخالف بحرینی را با شلیک گلوله اعدام کرد. اتهام ساختگی این جوانان بحرینی حمله به نیروهای پلیس در منطقه الدیه درحوت 392 اعلام شده بود.

بحرین به عنوان کوچکترین کشور غرب آسیا بنا بر اعلام منابع حقوق بشری دارای بیشترین زندانی سیاسی است.

 

کلیدواژه