تاکید وزیر خارجه کویت بر گفت وگو و تعامل با ایران
(last modified 1395-11-05T18:12:37+00:00 )
دلو 05, 1395 22:42 Asia/Kabul
  • تاکید وزیر خارجه کویت بر گفت وگو و تعامل با ایران

وزیر امور خارجه کویت در آستانه سفر به تهران، بر تعامل و گفت و گو با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و گفت کویت شریک ایران در منطقه است.

به گزارش ایرنا؛ شیخ "صباح خالد الحمد الصباح" وزیر امور خارجه کویت عصر روز سه‌شنبه در نشست خبری مشترک با "ینس استولتنبرگ" Jens Stoltenberg دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در شهر کویت تصریح کرد ایران و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس شرکای یکدیگر در منطقه هستند و از ظرفیت‌های فراوانی برای تقویت مناسبات برخوردار هستند و مصالح مشترک دارند.

وزیر امور خارجه کویت خاطرنشان کرد گفت وگو و تعامل مشترک سود مشترکی برای جمهوری اسلامی ایران و شورای همکاری خلیج فارس خواهد داشت.

وزیر امور خارجه کویت که قرار است فردا (چهارشنبه) به تهران سفر کند، افزود در این سفر، پیام کتبی شیخ "صباح الاحمد الجابر الصباح" امیر کویت را به "حسن روحانی" رییس جمهوری اسلامی ایران تسلیم خواهد کرد.  

وزیر امو خارجه کویت تصریح کرد پیام امیر کویت در زمینه چارچوب و محور گفت وگو میان شورای همکاری خلیج فارس و جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و باید بر اساس قوانین بین المللی باشد.

"علی الدقباسی" رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس امت کویت نیز سفر وزیر امور خارجه کویت به تهران را اقدامی درچارچوب زمینه‌سازی برای آغاز گفت و گوهای مشترک ایران و شورای همکاری خلیج فارس دانست.

 

کلیدواژه