ادامه انفجارهای تروریستی در عراق 
(last modified 1395-11-12T10:29:16+00:00 )
دلو 12, 1395 14:59 Asia/Kabul
  •  ادامه انفجارهای تروریستی در عراق 

منابع امنیتی و پلیس عراق از زخمی شدن دو نفر در انفجار غرب بغداد (پایتخت)  و کشته شدن سه عضو یک خانواده در حمله تروریست های داعش در  موصل (شمال ) این کشور خبر دادند.

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، یک منبع پلیس اعلام کرد بمبی عصر روز دوشنبه در مسیر حی الفرات واقع در غرب بغداد منفجر و به زخمی شدن دو تن منجر شد.
همچنین یک منبع امنیتی در ولایت نینوا گفت، در حملات خمپاره ای عناصر داعش در شمال شهر موصل ، سه عضو یک خانواده کشته و چهار تن نیز زخمی شدند.

خبر دیگر اینکه نیروی هوایی عراق 21 نفر از عناصر تروریستی داعش را در حملات هوایی به شهرستان تلعفر در شمال این کشور  به هلاکت رساند و شش دستگاه خودروی نظامی آنان را منهدم کرد.

نیروهای عراقی حمله گروهی  از عناصر تروریستی داعش که قصد حمله به نیروهای نظامی مستقر در منطقه "تل الکصیبه" در شرق تکریت مرکز ولایت صلاح الدین را داشتند  ناکام کردند و  39 نفر از تروریستها  را به هلاکت رساندند.
براساس این گزارش، تروریست ها ناچار شدند به شهر 'الحویجه' در جنوب غربی کرکوک عقب نشینی کنند و اجساد کشته گان و زخمی شدگان خود را به بیمارستان الحویجه انتقال دهند.
منابع عراقی، هدف از این حمله تروریست ها به نیروهای عراقی مستقر در تل الکصیبه را جلوگیری از عملیات احتمالی نیروهای عراقی به شهر الحویجه دانستند که هنوز در تصرف این گروه تروریستی است.
در همین حال "لیث النعیمی" سخنگوی وزارت دفاع عراق هم  با بیان اینکه همه تمهیدات لازم برای شروع عملیات آزاد سازی بخش غربی موصل مهیا شده،گفت ، طرح آزادی سازی بخش غربی موصل از قبل آماده شده بود، اما به منظور پیشروی سریع نیروها و اجتناب از پاره ای اشتباه ها که در بخش شرقی رخ داد، در جزییاتی از طرح کلی، تجدید نظر انجام شد.

 

کلیدواژه