موفقیت نیروهای مشترک یمنی در برابر مزدوران سعودی
(last modified 1395-11-20T03:27:51+00:00 )
دلو 20, 1395 07:57 Asia/Kabul
  •  موفقیت نیروهای مشترک یمنی در برابر مزدوران سعودی

منابع خبری یمن از انهدام ۱۱ دستگاه خودرو نظامی متعلق به عناصر مزدور سعودی در شرق المخاء واقع در استان تعز، جنوب غرب یمن، خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ نیروهای مشترک یمنی با مزدوران سعودی در شرق منطقه «المخاء» استان تعز درگیر شدند که در این درگیری‌ها علاوه بر انهدام 11 دستگاه خودرو، تعدادی از عناصر القاعده و نظامیان سودانی کشته و زخمی شدند.

یگان توپخانه‌ای و موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پایگاه «الضبعه» و پادگان «عاکفه» در جیزان در جنوب عربستان را هم هدف قرار دادند.

منابع یمنی گزارش دادند یک دستگاه خودرو زرهی ارتش عربستان نیز در اطراف روستای «الحثیره» در جیزان منهدم شد و پنج مزدور سعودی هم در پایگاه «المکلکل» در تعز کشته شدند.

در همین حال، یگان موشکی ارتش یمن روز دوشنبه در یک حملۀ موفقیت‌آمیز اردوگاه نظامی سعودی‌ها را در غرب منطقۀ «المزاحمیه» نزدیک ریاض، پایتخت عربستان هدف  قرار داد.

تداوم موفقیت‌ نیروهای یمنی در حالی است که آل‌سعود از 26 مارس 2015 حمله‌ خود به یمن را با بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری مستعفی یمن به قدرت و تضعیف جنبش مردمی انصارالله آغاز کرد.

عربستان در حمله‌های هوایی خود، مدارس، بیمارستان‎ها، مناطق مسکونی و اردوگاه‌های پناه‌جویان را بمباران و بعضاً از تسلیحات ممنوعه همچون بمب‌های خوشه‌ای استفاده کرده است.

به گزارش منابع یمنی، بیش از 11 هزار و 400 یمنی که بیشترشان غیرنظامی بودند، در جریان حملات عربستان به یمن کشته شده‌اند.

 

کلیدواژه