بازی سعد الحریری در زمین عربستان؛ حضور حزب الله در سوریه پذیرفتنی نیست
(last modified Wed, 15 Feb 2017 02:53:25 GMT )
دلو 27, 1395 07:23 Asia/Kabul
  • بازی سعد الحریری در زمین عربستان؛ حضور حزب الله در سوریه پذیرفتنی نیست

صدر اعظم حامی رژیم سعودی لبنان، در اظهاراتی خلاف دیگر مقامات این کشور از جمله «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان، اظهار کرد: حضور حزب الله در سوریه پذیرفتنی نیست.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سعد الحریری، روز سه شنبه در حالی که به اذعان تمامی مقامات و مردم لبنان، ارتش این کشور به کمک حزب الله لبنان مانع ورود تروریست ها به روستاها و شهرک های شمال این کشور شده است، در اظهاراتی کاملا هماهنگ با مقامات سعودی مدعی شد: اختلافات جدی در خصوص سلاح حزب الله وجود دارد.

اظهارات بی پایه و اساس سعد الحریری در حالی است که "میشل عون" رئیس جمهوری لبنان شنبه شب تاکید کرد: خاک لبنان در اشغال رژیم صهیونیستی است و ارتش لبنان توان کافی برای جنگ با این رژیم را ندارد، به همین دلیل دولت لبنان ضرورت وجود سلاح مقاومت را برای تکمیل سلاح ارتش احساس می کند.

عون افزود: حزب الله منبع آرامش دولت و ملت لبنان است.

شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان نیز اخیرا اعلام کرد: حزب الله به سوریه رفت تا از لبنان، مقاومت و آینده فرزندان این کشور دفاع و با صهیونیست هایی که این بار با لباس تکفیری ها آمده بودند، مقابله کند.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان، با اشاره به برخی اظهار نظرها درباره این که حزب الله نباید خارج از لبنان با تروریست ها بجنگد تاکید کرد: تکفیری ها درصدد ورود به روستاها و شهرک های شمال لبنان و ایجاد امارت های مختلف در خاک این کشور هستند، آیا باید منتظر می ماند تا آنها وارد خاک لبنان شوند؟

نیروهای حزب‌الله به همراه ارتش لبنان از اوت 2014 مشغول دفاع از مناطق مرزی شمال شرق این کشور در برابر گروه‌های تروریستی مستقر در سوریه هستند.

مبارزان حزب‌الله تاکنون چند حملۀ تروریستی داعش در داخل لبنان را خنثی کرده‌اند.این نیروها همچنین از نیروهای ارتش سوریه در مبارزه با تروریست‌ها در سوریه پشتیبانی می‌کنند.

گروه تروریستی داعش در سال‎های اخیر با حمایت‎های مالی و نظامی آمریکا و متحدان غربی و عربی این کشور به ویژه عربستان، جنایات فراوانی را در عراق و سوریه انجام داده است.

 

کلیدواژه