الجعفری: بغداد از هرگونه ابتکار برای حل بحران های منطقه حمایت می کند
(last modified Mon, 20 Feb 2017 03:42:18 GMT )
حوت 02, 1395 08:12 Asia/Kabul
  •  الجعفری: بغداد از هرگونه ابتکار برای حل بحران های منطقه حمایت می کند

وزیر امور خارجه عراق روز یکشنبه در دیدار نماینده «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه گفت: کشورش از هرگونه ابتکاری که به بحران های منطقه پایان دهد، حمایت می کند.

به گزارش ایرنا، «ابراهیم الجعفری» وزیر امور خارجه عراق در دیدار «میخائیل بوگدانف» در بغداد گفت: عراق در حال مبارزه با تروریسمی است که همه آثار تمدنی این کشور را هدف گرفته است.

ابراهیم الجعفری، همچنین تمایل کشورش را برای برقراری روابط راهبردی بلند مدت با روسیه در تمامی زمینه ها از جمله سیاسی، اقتصادی و امنیتی اعلام و بر همکاری و هماهنگی های امنیتی و اطلاعاتی دو کشور در رویارویی با گروه تروریستی داعش تاکید کرد.

میخائیل بوگدانف نیزدر این دیدار گفت: مسکو کمک های خود به عراق را تا آزادی کامل اراضی عراق از اشغال داعش و بازسازی زیرساخت ها و نیز توسعه اقتصادی این کشورادامه خواهد داد.

بوگدانف اضافه کرد: در این سفر در زمینه های انرژی و تسریع در برگزاری نشست کمیسیون مشترک عراق و روسیه نیز بحث و گفت وگو خواهد کرد.

گروه تروریستی داعش در سال 2014، با حمایت های مالی و نظامی آمریکا و هپیمانان غربی و عربی این کشور از جمله عربستان با حمله به عراق، بخش های وسیعی از مناطق شمالی و غربی این کشور را اشغال و جنایات بی شماری انجام داده است.

از آن زمان تاکنون نیروهای عراقی بسیاری از مناطق اشغال شده را آزاد کرده اند.

 

 

 

 

کلیدواژه