ادامه تلاش‌ها برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس
(last modified 1395-12-16T04:58:03+00:00 )
حوت 16, 1395 09:28 Asia/Kabul
  • نخست وزیر رژیم صهیونیستی
    نخست وزیر رژیم صهیونیستی

رئیس کمیته امنیت ملی کنگره آمریکا به همراه هیاتی با مقام‌های رژیم صهیونیستی درباره انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش ایرنا؛ «ران دی سانتیس» روز یکشنبه در دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی 1948، درباره چگونگی امکان انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس گفت وگو کرد و از مناطق احتمالی سفارت جدید آمریکا در بیت المقدس نیز دیدن کرد.

«تزیپی هوتوولی» معاون وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز پس از دیدار با هیات آمریکایی، درباره انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس ابراز خوش بینی کرد.

یکی از مسوولان سفارت آمریکا که نامش ذکر نشده است، گفت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به طور جدی درباره طرح انتقال سفارت به بیت المقدس می‌اندیشد و در حال بررسی این طرح است.

طرح انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس یکی از وعده‌های انتخاباتی ترامپ بوده که با انتقاد تند فلسطینی‌ها و افکار عمومی جامعه جهانی رو به رو شده است.

پیشتر «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با اشاره خطرات انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی گفت انتقال سفارت آمریکا به قدس می‌تواند آثار مخربی بر روند تشکیل کشور مستقل فلسطین و  امنیت و آرامش منطقه داشته باشد.

 

کلیدواژه