هلاکت نظامیان سعودی در حمله نیروهای مشترک یمنی
(last modified 1395-12-16T12:40:43+00:00 )
حوت 16, 1395 17:10 Asia/Kabul
  • هلاکت نظامیان سعودی در حمله نیروهای مشترک یمنی

حمله بامداد دوشنبه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به نجران (جنوب عربستان) به هلاکت سه نظامی سعودی و انهدام موتر نظامی آنان منجر شد.

به گزارش ایرنا؛ در همین حال، یک نظامی عربستان هم در منطقه نظامی «المعنق» جیزان توسط تک تیرانداز یمنی کشته شد.

توپخانه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن محل تجمع نظامیان عربستانی را در منطقه نظامی «البیت الابیض» در جیزان نیز هدف حمله‌های خود قرار داد.

یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موشک «زلزال- 2» را به محل تجمع نظامیان سعودی پشت گذرگاه علب در شهر عسیر شلیک کرد که با دقت بالایی به هدف اصابت کرد.

در همین حال، یک مسوول اطلاعاتی یمن که خواست نامش فاش نشود، در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس؛ اعلام کرد دستگاه امنیتی این کشور توطئه متجاوزان سعودی در حمایت از القاعده برای بیدار کردن هسته‌های خفته تروریستی در شمال این کشور و فتنه‌انگیزی با هدف فراهم کردن زمینه اشغال یمن به دست آمریکا را ناکام گذاشت.

به گفته منبع  یمنی  در آستانه سومین سال جنگ این کشور متجاوزان سعودی با حمایت جدی از القاعده و ارتباط نزدیکتر با سرکرده‌های این گروه تروریستی نقشه‌های  جدید و شومی برای جنوب یمن طراحی کرده‌اند.

عربستان با حمایت آمریکا از مارس 2015 حملات خود را به مردم یمن با هدف بازگرداندن «عبدربه منصورهادی» رئیس جمهوری مستعفی این کشور به عرصه سیاسی یمن آغاز کرده است.

 

کلیدواژه