محکومیت اسرائیل برای منع پخش شبانه اذان از مساجد
(last modified 1395-12-19T04:47:23+00:00 )
حوت 19, 1395 09:17 Asia/Kabul
  • محکومیت اسرائیل برای منع پخش شبانه اذان از مساجد

وزیر اوقاف و امور دینی تشکیلات خودگردان فلسطین، اقدام پارلمان رژیم صهیونیستی (کنیست) در تصویب قانون ممنوعیت پخش اذان در شهر قدس، را محکوم کرد.

پارلمان اسرائیل روز چهارشنبه، قانون ممنوعیت پخش اذان در مساجد قدس را به صورت مقدماتی تصویب کرد که به موجب این قانون، استفاده از بلندگو برای پخش اذان از ساعات 11 شب تا 7 صبح در شهر قدس ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری آلمان، "یوسف ادعیس" وزیر اوقاف و امور دینی تشکیلات خودگردان فلسطین، در واکنش به  این اقدام پارلمان اسرائیل  در بیانیه ای اعلام کرد، این قانون، نشان دهنده نژادپرستی است که از حد و حدود سیاسی فراتر رفته و ابعاد دینی پیدا کرده است.

وزیر اوقاف تشکیلات خودگردان فلسطین  تصریح کرد: تصویب این قانون، هشداری درباره نقض آزادی عقیده و بیان است که ادیان آسمانی و قوانین بین المللی آن ها را مجاز شمرده اند.

ادعیس دخالت بین المللی برای اعمال فشار بر کابینه اسرائیل ،به منظورعقب نشینی از این قانون را که به منزله افراط گرایی و نژادپرستی درقبال پیروان دیانت اسلامی است، خواستار شد و از جامعه بین الملل خواست که اسرائیل را از تعرض به مقدسات اسلامی و مسیحی به ویژه در شهر قدس بازدارند.

کلیدواژه