تاکید سید حسن نصرالله بر ناتوانی و ذلت سازمان ملل در مقابل آمریکا
(last modified 1395-12-28T14:52:30+00:00 )
حوت 28, 1395 19:22 Asia/Kabul
  • تاکید سید حسن نصرالله بر ناتوانی و ذلت سازمان ملل در مقابل آمریکا

دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت سالگرد ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) تصریح کرد : آمریکا با تهدید به قطع تامین مالی سازمان ملل، این سازمان را تسلیم خود کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی المنار، دبیرکل حزب الله لبنان گفت : سازمان اسکوا چند روز پیش گزارشی را منتشر کرد که در آن جنایت های اسرائیل ضد فلسطینی ها تشریح شده بود ولی امریکا سازمان ملل را زیر فشار گذاشت تا گزارش اسکوا را در این باره  پس بگیرد و سازمان ملل با این کار ثابت کرد عاجز و ذلیل  است.

سید حسن نصرالله همچنین با اشاره به  عقب‌نشینی دبیرکل سازمان ملل درباره جنایت‌های عربستان در یمن گفت : این سازمان در برابر آمریکا ذلیل است و ضعیف‌تر از آن است که بتواند از حقیقت دفاع کند. وی از اتحادیه عرب و سازمان‌های اسلامی خواست تا این گزارش را پیگیری کنند تا در سازمان ملل به ثبت برسد.

سید حسن نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همه پول هایی که برای تامین مالی جنگ در سوریه  هزینه شد ، پول عربی است. این پول می توانست به پایداری مردم قدس و بازسازی غزه کمک کند.

وی افزود: همه قدرت های بین المللی و منطقه ای که ضد سوریه توطئه کردند در تحقق اهدافشان ناکام ماندند. میلیاردها دلار برای جنگ ضد سوریه و محور مقاومت هزینه شد و کسانی که به تسلط بر سوریه امیدوار بودند، شکست خوردند.وی خاطر نشان کرد: قدرت های تکفیری هر نوع راه حل سیاسی در سوریه را رد می کنند و بر جنگ و خونریزی در این کشور اصرار دارند. آمریکا و متحدانش تروریست ها را به سوریه آوردند تا با محور مقاومت بجنگند و آنها به این مسئله اعتراف کردند. سید حسن نصرالله  افزود: داعش و جبهه النصره اهداف و طرح های آمریکا را در منطقه اجرا می کنند. عملیات انتحاری ضد غیرنظامیان در سوریه ،عراق از طرف داعش دلیل شکست آن است. داعش، جبهه النصره و دیگر گروه های تروریستی به سوی نابودی پیش می روند.

سید حسن نصر الله همچنین  به موضوع افزایش مالیات‌ها در لبنان اشاره کرد و گفت ، با پرونده مالیات‌ها در لبنان باید منصفانه و به دور از زدو بندهای سیاسی، دروغ‌ها و مسائل برخورد کرد.

دبیرکل حزب‌االله لبنان در خصوص تصویب قانون انتخابات لبنان نیز گفت : ما قانونی را پیشنهاد می‌کنیم که دائمی  و برای همه مردم لبنان و همه گروههای اقلیت عادلانه باشد .