مواضع ضد صهیونیستی رئیس مجلس کویت
(last modified 1396-01-03T08:48:13+00:00 )
حمل 03, 1396 13:18 Asia/Kabul
  • مواضع ضد صهیونیستی رئیس مجلس کویت

رییس مجلس امت کویت با انتقاد از سیاستهای نژادپرستانه رژیم صهیونیستی، بر تلاش جهت منزوی کردن این رژیم در اتحادیه بین المللی پارلمان ها تاکید کرد.

 به گزارش ایرنا، "مرزوق الغانم" رییس مجلس امت کویت روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اعلام کرد : مواضع صریح کویت ضد رژیم صهیونیستی قاطعانه است و یک اصل در سیاست خارجی این کشور تلقی می شود. الغانم با اشاره به عدم پایبندی رژیم صهیونیستی به قوانین بین المللی و ادامه اقدامات خصمانه علیه فلسطینیان گفت: کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی قطعنامه 2234 شورای امنیت که شهرک سازی های غیر قانونی را در سرزمین های فلسطینی رد کرده است ، نپذیرفت و با تصویب قانونی اقدامات دولت نتانیاهو را قانونی کرد.

رییس مجلس امت کویت تصریح کرد: پارلمان های کشورهای عربی از امکانات خوبی برای مقابله و اتخاذ راهکارهایی علیه رژیم صهیونیستی برخوردار هستند و با دیگر مجالس در سایر کشورها ارتباط دوستی دارند و باید برای مقابله با سیاستهای رژیم صهیونیستی تلاش کنند.

الغانم گفت : کویت رایزنی های خود را برای منزوی کردن کنست اسرائیل به علت قانون شکنی های مستمر آغاز می کند و  پارلمان های کشورهای عربی باید در حمایت از مهمترین پرونده جهان عرب و دنیای اسلامی همکاری کنند و برای پیروزی پرونده فلسطین تلاش نمایند . 

شورای امنیت سازمان ملل 23 دسامبر 2016 قطعنامه‌ 2334 را در محکومیت شهرک سازی‌های رژیم اسرائیل در مناطق فلسطینی با 14 رای مثبت  و رای ممتنع آمریکا تصویب کرد.

 

کلیدواژه