موافقت رسمی پاکستان با فرماندهی "راحیل شریف" برای ائتلاف سعودی
(last modified 1396-01-06T05:53:29+00:00 )
حمل 06, 1396 10:23 Asia/Kabul
  • موافقت رسمی پاکستان با فرماندهی

دولت پاکستان با فرماندهی "راحیل شریف " فرمانده پیشین ارتش این کشور، برای ائتلافی خودساخته سعودی ضد یمن، به طور رسمی موافقت کرد.

به گزارش ایرنا، "خواجه آصف" وزیر دفاع پاکستان روز شنبه در گفت و گویی با شبکه خبری "جیو"گفت: دولت این کشور مجوز لازم را برای پیوستن جنرال "راحیل شریف" فرمانده پیشین ارتش پاکستان به ائتلاف خودساخته سعودی به عنوان فرمانده این ائتلاف، صادر کرده است.

"خواجه آصف" افزود: عربستان از دولت پاکستان خواسته بود مجوز کتبی برای پیوستن جنرال راحیل شریف به این ائتلاف را  صادر کند و اسلام آباد هم این مجوز را داده است .

صدور مجوز برای "راحیل شریف " جنرال بازنشسته ارتش پاکستان به فرماندهی ائتلاف خود ساخته عربستان در حالیست که مردم، احزاب و شخصیتهای سیاسی و مذهبی پاکستان با دخالت این کشور در جنگ  یمن مخالف هستند و معتقدند که آل سعود در یمن مرتکب جنایت جنگی شده است .

عربستان سعودی با حمایت آمریکا و کشورهای غربی و عربی همپیمان ریاض، از سال 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به بهانه بازگرداندن "عبدربه منصور هادی" رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرده است.

این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از 11 هزار یمنی، زخمی شدن ده ها هزار نفر دیگر، آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است.

کلیدواژه