پاسخ نیروهای یمنی به متجاوزان سعودی 
(last modified 1396-01-09T08:00:12+00:00 )
حمل 09, 1396 12:30 Asia/Kabul
  • پاسخ نیروهای یمنی به متجاوزان سعودی 

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در واکنش به حملات عربستان، گذرگاه «علب» در مرز یمن و عربستان را هدف حملات موشکی خود قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)؛ حملات توپخانه‌ای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در روز سه‌شنبه به مواضع نیروهای متجاوز سعودی در گذرگاه علب در منطقه عسیر در مرز یمن و عربستان، به انهدام سه دستگاه خودرو نظامی وابسته به مزدوران و کشته و زخمی شدن  دست‌کم 20 نفر از آنان منجر شد.

در همین حال «کیم شریف» رئیس موسسه حقوق بشر برای یمن با بیان اینکه آل سعود احترامی برای قانون بین الملل و حقوق بشر قائل نیست، خواهان واکنش جامعه جهانی در حمایت از حقوق مردم یمن شد.

فعال حقوق بشری با استناد به اظهارات مسئول هماهنگ‌کننده امور حقوق بشر سازمان ملل درباره وخامت اوضاع یمن گفت: اکنون  وظیفه جامعه جهانی است تا هرچه سریع‌تر محاصره ظالمانه علیه این کشور را متوقف ساخته و اجازه دهد تا مواد غذایی و دارو وارد یمن شود.

«کیم شریف» جنگ عربستان در یمن را نبردی غیرقانونی دانست و افزود: سازمان ملل متحد چنین مجوزی را در این خصوص صادر نکرده است و هیچ دلیل قانونی برای رژیم سعودی  وجود ندارد که بر اساس آن به یمن حمله کند.

عربستان سعودی با همراه کردن شماری از کشورهای عربی با خود و حمله به یمن، سعی دارد «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی یمن را به قدرت بازگرداند. این حملات که از بهار 2015 آغاز شد، به‌جز ویرانی یمن و کشتار هزاران انسان بی‌گناه نتیجه‌ای برای رژیم سعودی نداشته است.

کلیدواژه