بعیدی‌نژاد: شرط حل بحران سوریه قطع کمک‌ها به تروریست‌ها است
(last modified Thu, 06 Apr 2017 05:34:30 GMT )
حمل 17, 1396 10:04 Asia/Kabul
  •  بعیدی‌نژاد: شرط حل بحران سوریه قطع کمک‌ها به تروریست‌ها است

سفیر ایران در انگلیس با انتقاد از راهبرد غرب در حمایت از گروه‌های تروریستی برای سرنگونی نظام سوریه گفت: این حمایت‌ها به جز کشتار و ویرانی برای مردم این کشور نتیجه‌ای نداشته است و باید هر چه زودتر متوقف شود.

به گزارش ایرنا؛ «حمید بعیدی‌نژاد» سفیر جمهوری اسلامی ایران در انگلیس روز چهارشنبه در کنفرانس «سوریه پس از گذشت شش سال» در لندن، افزود: حل بحران سوریه نیازمند شناخت دقیق اوضاع منطقه بوده و ایران همواره اعتقاد داشته است که این بحران راه‌حل نظامی ندارد.

بعیدی‌نژاد تصریح کرد: تقسیم تروریست‌ها به دو گروه خوب و بد، بزرگترین اشتباه بود، چرا که تروریسم به هر شکلی محکوم است و نباید تروریست‌هایی را که در مسیر حفظ منافع کشورها حرکت می‌کنند، نیروهای مسلح خوب نامیده شوند. 

بعیدی‌نژاد، ایران را پیشرو در مبارزه با گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه دانست و گفت: متاسفانه با بی توجهی غرب، شورای امنیت سازمان ملل و حمایت مالی برخی از کشورهای خاورمیانه، داعش به بزرگترین تهدید تروریستی ضد کشورهای جهان تبدیل شده است.

سفیر ایران در انگلیس، کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را از دخالت در سوریه برحذر داشت و تصریح کرد: مردم سوریه باید درباره وضعیت حال و آینده کشورشان تصمیم بگیرند و اگر چنین راهبردی اتخاذ شود بحران سوریه به‌سرعت حل خواهد شد.

بعیدی‌نژاد دخالت کشورهای غربی به‌ ویژه انگلیس و آمریکا در سوریه را ماجراجویانه و مخرب دانست و خاطر نشان کرد: مردم سوریه و عراق برای این سیاست‌های غلط خسارات زیادی را متحمل شده‌اند و اشتباهات سیاسی این کشورها امروز هم در حال تکرار است.

 

کلیدواژه