بازگشت تعداد زیادی از آوارگان عراقی به‌ محل سکونتشان
(last modified 1396-01-24T06:05:52+00:00 )
حمل 24, 1396 10:35 Asia/Kabul
  • بازگشت تعداد زیادی از آوارگان عراقی به‌ محل سکونتشان

عضو کمیسیون مهاجران مجلس نمایندگان عراق از بازگشت شمار زیادی از آوارگان به مناطق آزاد شده از اشغال گروه تروریستی داعش خبر داد.

«ماجد شنگالی» عضو کمیسیون مهاجران مجلس نمایندگان عراق روز چهارشنبه در گفت وگو با شبکه تلویزیونی «هنا بغداد» اعلام کرد: آزادسازی ولایت های الانبار (غرب) و صلاح‌الدین و مناطقی از ولایت نینوا (شمال) این کشور به بازگشت تعدادی زیادی از آوارگان این ولایت ها به محل سکونت خود انجامیده است.

خبر دیگر این که، نیروهای مبارزه با تروریسم عراق در عملیاتی غافلگیرانه پنجاه در صد از منطقه «حی التنک» در موصل (مال عراق) را از اشغال داعش آزاد کردند و به منطقه «سایدین» در مرکز این منطقه رسیدند.

در همین حال؛ نیروهای امنیتی عراق منطقه «حی الابار» در ساحل راست موصل را به کنترل کامل خود درآوردند و ده‌ها خودرو زرهی بمب‌گذاری شده را منهدم کردند.

همچنین شهروندان بخش شرقی موصل ضمن همکاری با نیروهای امنیتی عراق در حفظ امنیت مناطق آزاد شده از طریق ارائه اطلاعات دقیق، از برخورد حرفه‌ای نیروهای امنیتی و مناسب آنان با شهروندان عراقی تمجید کردند. زندگی در بخش شرقی شهر موصل، پس از پاکسازی آن از وجود داعش به حالت عادی بازگشته است.

عملیات آزادسازی موصل، مرکز  ولایت نینوا از اشغال داعش از سال  2016  با فرمان «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق آغاز شد و نیروهای عراقی شرق موصل را آزاد کردند. عملیات آزادسازی غرب موصل از اشغال گروه تروریستی داعش نیز از فوریه 2017 آغاز شده است.

کلیدواژه