توافق عربستان و آمریکا برای آغاز حملات موشکی به یمن
(last modified 1396-01-31T02:53:25+00:00 )
حمل 31, 1396 07:23 Asia/Kabul
  • توافق عربستان و آمریکا برای آغاز حملات موشکی به یمن

منابع وابسته به «علی عبدالله صالح» رئیس جمهور اسبق یمن از توافق جدید عربستان و آمریکا برای آغاز حملات موشکی به شهرهای یمن خبر دادند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه «اخبار الیمن»، منابع سیاسی عالی رتبه در یمن اعلام کردند: توافق میان عربستان و آمریکا در خصوص توقف پرواز جنگنده های عربستان به یمن صورت گرفته است و عربستان و آمریکا به این نتیجه رسیده اند که ناوهای آمریکایی از طریق دریا به اهداف جنبش مردمی انصار الله در یمن حمله کنند.

به گزارش منابع خبری «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا که به تازگی به عربستان سفر کرده در دیدار با مقامات عربستان در این باره گفتگو کرده است.

«جیمز ماتیس» به مقامات عربستان گفته است، عربستان همپیمان آمریکاست وهدف آمریکا این است که جناح های مختلف یمن را برای از سرگیری هرچه سریعتر مذاکرات زیر نظر سازمان ملل تحت فشار قرار دهد.

عربستان با حمایت آمریکا از سال 2015  تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور را با هدف بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت آغاز کرده است. این تجاوز نظامی تاکنون جز کشتار بیش از 12هزار یمنی و همچنین آواره شدن میلیون ها نفر دیگر نتیجه ای نداشته است.

کلیدواژه