نماینده پارلمان عراق: آمریکا به خاطر بمباران غیر نظامیان مورد پیگرد قضایی قرار گیرد
(last modified 1396-02-12T04:25:06+00:00 )
ثور 12, 1396 08:55 Asia/Kabul
  • نماینده پارلمان عراق: آمریکا به خاطر بمباران غیر نظامیان مورد پیگرد قضایی قرار گیرد

یک نماینده پارلمان عراق، در پی اعتراف واشنگتن مبنی بر کشته شدن 352 شهروند غیرنظامی عراق و سوریه به دست نیروهای آمریکایی اعلام کرد، پارلمان عراق مصمم است این موضوع را مورد پیگرد قضایی قرار دهد.

 "حسن سالم" عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق روز دوشنبه در گفتگو با  ' السومریه نیوز'  اظهار داشت: از دولت عراق  می خواهد مصوبه ای برای پیگرد قضایی آمریکا و ارتش این کشور به خاطر قتل شهروندان در عراق صادر کند.

حسن سالم تاکید کرد: آنچه وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد  جنایت جنگی محسوب می شود که به موجب آن بایستی بازخواست شود و به آسیب دیدگان این حوادث، خسارات مادی و معنوی پرداخت کند.

سالم افزود : برغم ادعاهای آمریکا به داشتن فناوری پیشرفته و سلاح های هوشمند که هرگز در هدفگیری اشتباه نمی کنند،  کاملا واضح شده که این هدفگیری ها، عمدی بوده و اشتباه نظامی در کار نبوده است.

این نماینده پارلمان عراق همچنین  گفت: آماری که پنتاگون اعلام کرد یک دهم حقیقت بیش نیست، زیرا فقط در فاجعه اخیر موصل 300 شهروند اعم از زن و کودک به قتل رسیدند  و بمباران نیروهای ارتش عراق و سوریه و الحشدالشعبی نیز در این دو کشور، در این آمار محاسبه نشده است.

  سالم تصریح کرد: فراری دادن سرکرده های تروریستی و نادیده گرفتن تحرکات گروه های تروریستی و کمک به آنها همگی بخشی از تروریسم آمریکایی به شمار می رود. 

وزارت دفاع آمریکا روز شنبه با صدور بیانیه ای اعتراف کرد: از آغاز حملاتش به عراق و سوریه  در سال 2014 تا به امروز 352 غیرنظامی  کشته شدند. 

کلیدواژه