ادامه سیاست های خصمانه عربستان در منطقه/ محمد بن سلمان: با ایران به تفاهم نمی رسیم
(last modified 1396-02-13T02:58:16+00:00 )
ثور 13, 1396 07:28 Asia/Kabul
  • ادامه سیاست های خصمانه عربستان در منطقه/ محمد بن سلمان: با ایران به تفاهم نمی رسیم

جانشین ولیعهد و وزیر دفاع رژیم سعودی روز سه شنبه بر خلاف مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران که همواره برای گفت‌وگو و حل و فصل مشکلات با همسایگان و روابط خوب با کشورهای منطقه تاکید دارد، تصریح کرد: عربستان با ایران به تفاهم نمی رسد.

«محمد بن سلمان» در گفتگو با شبکه العربیه عربستان با اشاره به تهاجم رژیم سعودی به یمن که تاکنون بیش از 11 هزار کشته، ده ها هزار زخمی و میلیون ها آواره برجا گذاشته است، مدعی شد، این رژیم ناچار وارد جنگ با یمن شده است.

جانشین ولیعهد عربستان سعودی در ادعایی مضحک، ارتش و کمیته های مردمی یمن را خطری برای دریانوردی بین المللی و کشورهای منطقه دانست و ادعا کرد، عربستان با هدف حمایت از کشورهای منطقه به یمن تجاوز کرده است.

«محمد بن سلمان»، همچنین اختلافات عربستان و مصر را شایعه دانست و مانند همیشه، انگشت اتهام را بدون دلیل و در راستای فرافکنی علیه جمهوری اسلامی به سوی ایران نشانه گرفت و مدعی شد، جمهوری اسلامی عامل گسترش این شایعه است.

وزیر دفاع رژیم سعودی، با چشم بستن در مقابل بالندگی و پیشرفت های چشمگیر جمهوری اسلامی ایران در تمامی زمینه ها،  از روی کینه توزی و عقب ماندگی مدعی شد، ملت ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران  از توسعه باز مانده است.

کلیدواژه