اعتراض بحرینی ها به آل خلیفه ؛ یک سال حبس برای شیخ عیسی قاسم
(last modified 1396-02-31T06:08:49+00:00 )
ثور 31, 1396 10:38 Asia/Kabul
  • اعتراض بحرینی ها به  آل خلیفه ؛ یک سال حبس برای شیخ عیسی قاسم

شبکه تلویزیونی المنار اعلام کرد : رژیم آل خلیفه ، شیخ عیسی قاسم را به یک سال حبس محکوم کرد ، مردم شهرهای مختلف بحرین کفن پوشان در حمایت از این روحانی برجسته تظاهرات کردند .

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رژیم آل خلیفه  امروز یکشنبه ، شیخ عیسی قاسم  را به اتهام واهی پولشویی به یک سال حبس و پرداخت 100 هزار دینار جریمه محکوم کرد. همچنین حکم زندان شیخ عیسی قاسم به مدت 3 سال تعلیق شده است.

قرائت این حکم در شرایطی است که مردم بحرین به دعوت علمای این کشور با حضور در مساجد مختلف حماسه ای دیگر در دفاع از دین و حمایت از شیخ عیسی قاسم پس از گذشت 44 هفته از محاصره محل سکونت وی در منطقه الدراز آفریدند .

دادگاه بحرین پیشتر قرار بود روز 17 ثور این حکم را قرائت کند اما تحت فشار افکار عمومی و هشدار علمای بحرین قرائت این حکم  به تعویق افتاد.

مردم بحرین  شنبه شب نیز ، در اعتراض به محاکمه شیخ «عیسی قاسم»  تظاهراتی با عنوان "فدایی‌ها هرگز تسلیم نمی‌شوند"  در حمایت از وی برگزار کردند. همچنین  صدها تحصن کننده مقابل منزل شیخ عیسی  قاسم نماز مغرب و عشاء را در میدان الفدا برگزار کردند و بر پایداری و همبستگی خود با این مرجع دینی ، تاکید کردند.