جوزا 05, 1396 11:43 Asia/Kabul
  • ابراز نگرانی صلیب سرخ از وخامت اوضاع اسیران اعتصاب کننده فلسطینی

کمیته بین المللی صلیب سرخ در گزارشی اعلام کرد که زندانیان اعتصاب کننده فلسطینی طی 39 روز اعتصاب غذا در شرایط جسمانی و روحی بدی قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری المیادین لبنان، "گابریل سالازار"، رئیس اداره درمان صلیب سرخ در سرزمین های اشغال شده بامداد جمعه ،با بیان اینکه پس از گذشت 6هفته از آغاز اعتصاب غذا ،شرایط جسمانی اعتصاب کنندگان غذا به مرحله نگران کننده ای رسیده است، از همه طرف های ذیربط خواست راه حلی برای پایان این مساله بیابند.

در همین حال مدیر زندان عسقلان در سرزمین های اشغال شده گفت ، روز پنجشنبه 15 تن از اسیران فلسطینی اعتصاب کننده به دلیل وخامت شرایط جسمانی به بیمارستان منتقل شدند.

حدود 1700 اسیر فلسطینی از 17 آوریل ، اعتصاب غذای خود را با شعار «آزادی و کرامت» در اعتراض به سیاست و رفتارهای نژاد پرستانه رژیم صهیونیستی ، آغاز کردند.

بنابراعلام آمارهای رسمی فلسطین ، حدود 6 هزار و 500 فلسطینی از جمله 57 زن و 300 کودک کم سن و سال درشرایط نامناسب در زندان های رژیم صهیونیستی به سر می برند .

اعتصاب غذای اسیران فلسطینی با حمایت‌ گسترده داخلی و بین‌المللی روبه رو شده و این حمایت در داخل و خارج از فلسطین ادامه دارد. 

 

کلیدواژه