سرطان 07, 1403 09:27 Asia/Kabul
  • بیانیه حماس به مناسبت روز جهانی حمایت از قربانیان شکنجه
    بیانیه حماس به مناسبت روز جهانی حمایت از قربانیان شکنجه

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی حمایت از قربانیان شکنجه، محاکمه و مجازات سران رژیم اشغالگر صهیونیستی را به خاطر شکنجه اسرای فلسطینی خواستار شد.

به گزارش رادیو دری، جنبش حماس روز چهارشنبه در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی حمایت از قربانیان، بر فشار به رژیم صهیونیستی از راه‌های مختلف برای آزادی همه اسرای فلسطینی در زندان های این رژیم تاکید کرد .

در بیانیه حماس آمده است: امسال همزمان با روز جهانی حمایت از قربانیان شکنجه شاهد تشدید جنایات و تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی هستیم. از آغاز جنگ در غزه تاکنون حدود ۶۰ فلسطینی از جمله ۴۰ نفر از ساکنان نوار غزه در زندان‌های رژیم صهیونیستی تحت شکنجه به شهادت رسیدند.

این بیانیه پس از آن صادر شد که رژیم صهیونیستی یک فلسطینی را که چند ماه قبل در شهر خان یونس در باریکه غزه بازداشت کرده بود، در حالی که براثر شکنجه‌های شدید حافظه خود را از دست داده و نامش را به یاد نمی‌آورد، آزاد کرد.

در همین حال قدوره فارس رئیس امور اسیران و آزادگان فلسطین گفت: اسیران در زندانهای رژیم صهیونیستی مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار می گیرند و میانگین کاهش وزن اسیران به سی کیلوگرم رسیده است.

«ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم اشغالگر در راستای شکنجه اسرای فلسطینی، روز چهارشنبه بر گرسنه‌ نگهداشتن آنها تاکید کرد و گفت: کاهش میزان غذای مبارزان فلسطینی و کاهش ساعات هواخوری آنها را بخشی از برنامه های اجرا شده توسط این وزارتخانه، از ابتدای جنگ غزه اعلام کرد.

شبکه تلویزیونی الجزیره نیز در مصاحبه با برخی از زندانیان پیشین بازداشتگاه گوانتانامو و ابوغریب نوشت که رژیم صهیونیستی از همان شیوه‌های مشابه شکنجه زندانیان گوانتانامو توسط آمریکایی‌ها در قبال اسرای فلسطینی استفاده می‌کند.

از ۹ هزار و ۵۰۰ اسیر سیاسی دربند رژیم صهیونیستی، بیش از سه هزار و ۵۰۰ فلسطینی بدون هیچ اتهامی در زندان‌ها نگهداری می‌شوند.

شکنجه اسیران زن فلسطینی در زندان رژیم صهیونیستی

کلیدواژه