سرطان 08, 1403 10:56 Asia/Kabul

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز جمعه همزمان با آغاز رأی‌گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) رای خود را در صندوق رای انداختند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری؛ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  صبح امروز جمعه همزمان با آغاز رأی‌گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) رای خود را در صندوق رای انداختند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از انداختن رای خود در صندوق، روز انتخابات را برای ایرانیان روز نشاط و شادی خواندند و با اشاره به قوام جمهوری اسلامی ایران به واسطه حضور مردم در انتخابات، تاکید کردند: مردم عزیز ایران موضوع رأی‌دادن و حضور در این آزمون مهم سیاسی را جدی بگیرند و هیچ‌گونه تردیدی به خود راه ندهند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حضور پرشور مردم در انتخابات و کثرت رأی‌دهندگان را یک نیاز قطعی برای جمهوری اسلامی دانستند و گفتند: جمهوری اسلامی ایران همان‌گونه که از نام آن مشخص است، حضور مردم در ذات آن لحاظ شده است، بنابراین عزت و آبروی جمهوری اسلامی ایران در دنیا متوقف به حضور مردم است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی حضور مردم در انتخابات را برای اثبات صحت و صداقت نظام جمهوری اسلامی ایران، اقدامی لازم و واجب خواندند و اظهار امیدواری کردند: سال‌های آینده سال‌های خوبی برای ایران باشد و مردم از گزینش خود راضی باشند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، برای تعیین نهمین رئیس جمهوری، امروز (جمعه/ 28ژوئن) در 59 هزار شعبه داخل و 95 کشور جهان در حال برگزاری است.

61 میلیون و 452 هزار و 321 نفر واجد شرایط رای در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران هستند.

کلیدواژه