سرطان 08, 1403 17:37 Asia/Kabul
  • انتخابات
    انتخابات

حضور با شکوه مردم ایران در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، نشان از حجم بالای مشارکت در این انتخابات را دارد.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، برای تعیین نهمین رئیس جمهوری، امروز (جمعه/ 28ژوئن) در 59 هزار شعبه داخل و 95 کشور جهان در حال برگزاری است.

صبح امروز همزمان با شروع فرایند رای گیری در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سراسر ایران، ایرانیان مقیم کشورهای مختلف نیز با حضور در پای صندوق های رای در محل های از پیش اعلام شده، اراده خود را برای تعیین سرنوشت و تقویت عزت ایران بدست ایرانیان به نمایش گذاشتند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز صبح امروز جمعه همزمان با آغاز رأی‌گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) رای خود را در صندوق رای انداختند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از انداختن رای خود در صندوق، روز انتخابات را برای ایرانیان روز نشاط و شادی خواندند و با اشاره به قوام جمهوری اسلامی ایران به واسطه حضور مردم در انتخابات، تاکید کردند: جمهوری اسلامی ایران همان‌گونه که از نام آن مشخص است، حضور مردم در ذات آن لحاظ شده است، بنابراین عزت و آبروی جمهوری اسلامی ایران در دنیا متوقف به حضور مردم است.

اخبار و تصاویر ارسالی از سوی سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف و نیز سایر شعب اخذ رای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در نقاط مختلف جهان حکایت از آن دارد که ایرانیان ، این بار پر شورتر از حتی دوره های گذشته، در محل های از قبل اعلام شده برای اخذ رای حضور یافتند تا نقش خود را برای اتخاذ یک تصمیم بزرگ برای ایران و آینده و سرنوشت ایرانیان ایفا کنند.

همچنین مهم ترین رسانه های بین المللی از جمله خبرگزاری ها و شبکه های خبری تلویزیونی که در ایران دفتر نمایندگی دارند و یا تیم های خبری خود را برای پوشش انتخابات ایران اعزام کرده اند، به صورت لحظه به لحظه اخبار و رویدادهای مرتبط با روند برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ایران را دنبال می کنند. 

زمان قانونی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران از ساعت 8 صبح به مدت 10 ساعت است و براساس قانون این زمان قابلیت تمدید دارد و هیچ تفاوتی در این زمان در داخل و خارج وجود ندارد.

رهبر معظم انقلاب: مردم برای حضور در انتخابات هیچ تردیدی به خود راه ندهند

کلیدواژه