حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: انقلاب اسلامی مردم‌سالاری را به ملت ایران هدیه کرد
(last modified 1403-05-07T08:55:03+00:00 )
اسد 07, 1403 13:25 Asia/Kabul
  • رهبر انقلاب اسلامی: مردم رئیس‌جمهور شایسته‌ای را انتخاب کردند
    رهبر انقلاب اسلامی: مردم رئیس‌جمهور شایسته‌ای را انتخاب کردند

رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم تنفیذ حکم رئیس جمهوری منتخب ملت ایران تاکید کردند: انقلاب اسلامی مردم سالاری را به دست امام بزرگوار و برجسته و بی‌نظیر به مردم هدیه کرد و این حضور مردمی را باید قدر دانست.

به گزارش رادیو دری، حضرت آیت الله خامنه ای امروز در مراسم تنفیذ و اعطای حکم رئیس جمهوری منتخب مردم ایران  افزودند: خدا را شاکر هستیم که انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم با وجود فضای اندوه عمومی ناشی از فقدان رئیس جمهور فقید شهیدمان مرحوم آیت الله رئیسی به بهترین و با آرامش، سلامت، رقابت، برخورد اخلاقی رقبا و رئیس جمهور منتخب پس از انتخابات برگزار شد که بسیار تحسین بر انگیز و آزمون بسیار مهمی برای کشور بود که نتیجه شیرین آن را ملت خواهند چشید .

ایشان اظهار کردند: یک مردم سالاری آمیخته با رقابت و سلامت در کشور داریم و این مردم سالاری، ارزان و آسان به دست نیامده و نتیجه قیام مردم در قبال یک وضع نابسامان و مصیبت باری است که در گذشته وجود داشته است.

رهبر معظم انقلاب افزودند: امام بزرگوار از روز اول پیروزی انقلاب با قاطعیت تمام یک امر بی‌سابقه  در ایران یعنی دخالت و حضور مردم و تأثیر آنها در اداره کشور را تثبیت کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای یادآور شدند: قبل از اینکه ملت ایران به رهبری امام خمینی به مردم سالاری دست پیدا کند، ما فقط تجربه مشروطیت را داشتیم که ناکام بود، در مشروطیت مردم تلاش کردند، شهید دادند و مبارزات فراوانی انجام شد، اما، چون یک رهبر قدرتمند، دارای نفوذ و مردمی بر سر کار نبود، از همان اولین روز‌ها کشور دچار آشفتگی شد و بیگانگان دخالت کردند، خودسر‌های داخلی وارد میدان شدند و حدود ۱۵ سال کشور در آشفتگی بود و بعد هم دیکتاتوری خشن رضاشاهی بر سر کار آمد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به برگزاری ده‌ها انتخابات در جمهوری اسلامی با رقابت، سلامت و حضور پرانگیزه مردم  خاطر نشان کردند: در این دوره نیز مردم رئیس جمهور شایسته‌ای را انتخاب کردند که بیانات ایشان متقن، عمیق و حاکی از پایبندی به مبانی حقیقی مردم سالاری دینی است و همه ما در حد خودمان باید کمک کنیم که آقای پزشکیان و دولت ایشان بتوانند کار‌های بزرگ را انجام دهند.

حضرت آیت الله خامنه ای در بخش پایانی سخنانشان با هفت توصیه به دولت جدید، مسوولان و مردم ایران، اولویت کشور را  مسائل اقتصادی دانستند و بر کار اقتصادیِ حساب شده، قویِ و پیگیر تاکید کردند.

تکیه به توان داخلی کشور توصیه بعدی رهبر انقلاب به مسوولان ایران بود که ایشان در این باره تصریح کردند: «ما می‌توانیم» یک شعار همیشگی باقی بماند. این به معنای استفاده نکردن از توان خارجی نیست؛ باید از همه امکانات بهره برد. اما هیچ مسئله داخلی را متوقف و آویزان به یک موضوع خارجی نباید کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: هر کار خوب و شرافتمندانه ای که می‌توانید، در سطح دنیا انجام دهید؛ کار‌هایی که عزت آفرین است انجام دهید، اما از توان و قدرت و ابتکارات داخلی غفلت نشود.

ایشان همچنین همسایگان ایران را اولویت‌های کشور در ارتباطات خارجی دانستند و افزودند: اولویت، همسایگان متعدد ما هستند که از امتیاز‌های کشور به شمار می روند و اولویت دیگر، ارتباط با کشور‌هایی مانند کشور‌های آفریقا و آسیاست که میدان دیپلماسی ما را می‌توانند گسترش دهند. همچنین ارتباط مستحکم با کشور‌هایی که در قبال فشار‌ها چه در سازمان ملل و چه در میدان عمل، از ما حمایت کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند: اینکه در میان اولویت‌های سیاست خارجی، اسمی از کشورهای اروپایی نیامد، به معنی مخالفت و دشمنی نیست، بلکه به این علت است که آنها با ایران رفتار و برخورد خوبی در قضایایی همچون تحریم‌ها، نفت و موارد جعلی مانند حقوق بشر نداشته‌اند که اگر این رفتار بد را نداشته باشند، ارتباط با آنها هم جزء اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران است.

حضرت آیت الله خامنه ای رفت و آمد سلایق و گرایش‌های گوناگون در مدیریت کشور از ابتدای انقلاب تاکنون را نوعی امتحان خواندند و گفتند: در همه انتخاباتی که برگزار شده است، همه کسانی که وارد میدان شده‌اند چه نامزد‌ آنها رأی آورده باشد چه رأی نیاورده باشد، پیروز هستند؛ چون ملت ایران پیروز شده و ما در این انتخابات شکست‌خورده نداریم.

تاکید بر روابط با کشورهای اروپایی به شرط اصلاح برخورد آنها با ایران،  برخورد  فعال و اثرگذار کشور  در مقابل امواج، حوادث جهانی و به ویژه منطقه‌ای و ابراز موضع صریح و روشن  ایران در مسایل مختلف از دیگر محورهای سخنان امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری مسعود پزشکیان بود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی حکم ریاست جمهوری مسعود پزشکیان را تنفیذ کردند

کلیدواژه