گفتگوی روسای جمهور ایران و فرانسه درباره آتش‌بس میان حزب‌الله و اسرائیل
(last modified 1403-07-23T05:43:52+00:00 )
میزان 23, 1403 10:13 Asia/Kabul
  • گفتگوی روسای جمهور ایران و فرانسه درباره آتش‌بس میان حزب‌الله و اسرائیل
    گفتگوی روسای جمهور ایران و فرانسه درباره آتش‌بس میان حزب‌الله و اسرائیل

رئیسان جمهوری ایران و فرانسه راهکارهای توقف درگیری و برقراری آتش‌بس میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی را بررسی کردند.

به گزارش رادیو دری، «مسعود پزشکیان» و «امانوئل مکرون» رئیسان جمهوری اسلامی ایران و فرانسه روز یکشنبه در گفت و گویی تلفنی درباره آخرین وضعیت تحولات منطقه به ویژه تشدید بحران در جنوب لبنان گفت وگو کردند.

پزشکیان با تاکید بر اینکه ایران همواره منطقه‌ای امن و به دور از جنگ و ناآرامی را خواستار بوده و از آتش‌بس و توقف جنگ و درگیری استقبال کرده است، افزود: جمهوری اسلامی حتی پس از ترور ناجوانمردانه شهید «اسماعیل هنیه» در تهران توسط رژیم صهیونیستی با وعده آتش‌بس سران کشورهای غربی و به امید جلوگیری از کشته شدن انسان‌های مظلوم و بی‌گناه، مدتی خویشتن‌داری کرد، اما صهیونیست‌ها با تشدید بمباران و جنایت در باریکه غزه و گسترش آن به لبنان نشان دادند به هیچ چارچوب انسانی و قوانین بین‌المللی پایبند نیستند.

رئیس جمهوری ایران با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی از هر پیشنهادی برای ایجاد آرامش و صلح و ثبات در منطقه استقبال و پشتیبانی خواهد کرد، از رئیس جمهوری فرانسه خواست به اتفاق سران دیگر کشورهای اروپایی به تلاش‌ها برای وادار کردن رژیم صهیونیستی به توقف نسل‌کشی و جنایات در غزه و لبنان ادامه دهند.

رژیم نسل کش اسرائیل با حمایت آمریکا از 15 میزان 1402 جنگ ویرانگری را ضد باریکه غزه به راه انداخته است که بر اثر آن، افزون بر ویرانی های عظیم و قحطی مرگبار بیش از هزاران فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند، شهید و زخمی شده اند.

ارتش رژیم اسرائیل از 2 میزان 1403 نیز حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد که تا کنون ادامه دارد.

طبق گزارش وزارت بهداشت لبنان، حملات این رژیم تاکنون صدها شهید و هزاران زخمی برجای گذاشته است.

گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهوری ایران و فرانسه

کلیدواژه