تاکید نتانیاهو بر ادامه اشغال نظامی کرانه باختری حتی پس از سازش
(last modified 1396-03-10T12:12:22+00:00 )
جوزا 10, 1396 16:42 Asia/Kabul
  • تاکید نتانیاهو بر ادامه اشغال نظامی کرانه باختری حتی پس از سازش

نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر ادامه اشغال نظامی کرانه باختری رود اردن از سوی این رژیم حتی با وجود دستیابی به راه حل سازش با فلسطینیان تاکید کرد.

" بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفتگو با رادیو ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد : اسرائیل در هر توافقی با تشکیلات خودگردان فلسطین در آینده ، به سیطره نظامی و امنیتی خود بر کرانه باختری رود اردن ادامه خواهد داد. 

نتانیاهو با هرگونه صحبت در مورد حق بازگشت آوارگان فلسطینی مخالفت کرد و گفت : آماده شنیدن هیچ چیزی در مورد حق بازگشت نیست و هر نخست وزیری که توافق صلحی را امضا کند که شامل حق بازگشت باشد ، شایسته این منصب نیست.

این درحالی است که قطعنامه 194 سازمان ملل به صراحت بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به موطنشان و پرداخت خسارت به آنان تاکید دارد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد "عقب نشینی از کرانه باختری این نتیجه را خواهد داشت که یک کشور متخاصم در مرزها ایجاد شود"!

روند سازش در خاورمیانه که در سال 1991 با هدایت و طراحی آمریکا و دولتهای غربی شکل گرفت روندی خطرناک و پیچیده ای محسوب می شود که هدفش تضییع کامل حقوق فلسطینی ها است . محور دیگر طرح آمریکا در منطقه را طرح سازش عربی ارائه شده از جانب عربستان در سال 2002 تشکیل می دهد  که این طرح عملا مشروعیت دادن به این رژیم جعلی را در منطقه دنبال می کند . 

 

کلیدواژه