کودکان ؛ بیشترین قربانیان جنگ در یمن
(last modified 1396-03-13T09:10:48+00:00 )
جوزا 13, 1396 13:40 Asia/Kabul
  • کودکان ؛ بیشترین قربانیان جنگ در یمن

سفیر چین در یمن گفت : کودکان یمنی بیشترین قربانیان جنگ در این کشور هستند ، به طوری که از ابتدای جنگ در یمن تاکنون، کودکان بیشترین افراد زخمی و کشته شده را تشکیل می دهند.

به گزارش خبرگزاری رسمی یمن (سبا)، «تیان چی» سفیر چین در یمن روز جمعه به مناسبت (اول ژوئن) روز جهانی کودک گفت: برخی از کودکان یمنی همچنان از گرسنگی و بیماری رنج می برند ، درحالی که امکان درمان آنها وجود ندارد. 

تیان چی تصریح کرد: کودکان امید کشورها هستند و دولت ها باید تلاش بیشتری برای تضمین حقوق کودکان در زمینه زندگی، بهداشت، حضانت و آموزش انجام بدهند.  

سفیر چین در یمن تاکید کرد، جنگ در یمن منجربه کشته شدن بیش از 1000 کودک یمنی بر اثر بمباران ، فقرو بیماری شد و 2.2 میلیون کودک در حال حاضر از سوء تغذیه رنج می برند که 46 درصد آنها سوء تغذیه شدید دارند.

سفیر چین در یمن گفت : کودکان زیادی بر اثر ابتلا به بیمارهایی مانند اسهال، سوء تغذیه و التهاب دستگاه تنفسی به استقبال مرگ رفته اند ، درحالی که می توان از این بیماریها پیشگیری کرد. 

تیان چی در ادامه  راه حل ریشه ای اوضاع یمن را پایان دادن به جنگ، تحقق صلح، بازسازی اقتصادی و ایجاد جو صلح آمیز، امن و با ثبات برای رشد کودکان یمنی دانست.

عربستان با همکاری برخی کشورهای عربی منطقه و با همراهی آمریکا از 26 مارس 2015 حملات گسترده‌ای را به یمن آغاز کرده است که بر اثر این حملات هزاران یمنی کشته و مجروح شدند.

 

کلیدواژه