پایان مشارکت قطر در ائتلاف متجاوز سعودی به یمن
(last modified 1396-03-15T07:56:44+00:00 )
جوزا 15, 1396 12:26 Asia/Kabul
  •  پایان مشارکت قطر در ائتلاف متجاوز سعودی به یمن

فرماندهی ائتلاف متجاوز سعودی به یمن امروز (دوشنبه) از پایان مشارکت قطر در این ائتلاف به علت اقداماتش در منطقه خاورمیانه خبر داد.

عربستان سعودی با چراغ سبز آمریکا و همکاری برخی کشورهای عربی از مارس 2015 حملات خود را به یمن شروع کرده تا مزدوران خود را به قدرت بازگرداند، اما تاکنون شکست خورده است.

تنش بین قطر و کشورهای حاشیه خلیج فارس بر سر هک شدن خبرگزاری دولتی قطر افزایش یافت و از آن زمان به بعد رو به وخامت گذاشت. این اقدام پس از سفر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به عربستان در اواخر ماه مه 2017 روی داد.  

به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ ساعاتی پس از این که عربستان‌سعودی، امارات عربی متحده، بحرین و مصر از قطع روابط دیپلماتیک خود با دوحه خبر دادند؛ فرماندهی ائتلاف متجاوز سعودی به یمن نیز پایان مشارکت قطر را در این ائتلاف اعلام کرد.

فرماندهی ائتلاف متجاوز سعودی اعلام کرد تصمیم گرفته شده است مشارکت قطر در این ائتلاف به علت اقداماتش در حمایت از گروه‌های تروریستی در یمن از جمله القاعده و داعش و نیز فتنه‌انگیزی در منطقه پایان داده شود.

در همین حال؛ همزمان بحرین، عربستان، امارات و مصر بامداد روز دوشنبه اعلام کردند روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کرده‌اند.

کلیدواژه