حکیم : مردم عراق قدردان ایران هستند
(last modified 1396-03-23T10:25:23+00:00 )
جوزا 23, 1396 14:55 Asia/Kabul
  • حکیم : مردم عراق قدردان ایران هستند

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق گفت : مردم این کشور هرگز کمک های ایران را در پیروزی نیروهای عراقی در نبرد با تروریسم فراموش نخواهند کرد.

به گزارش مهر به نقل از العهد ، سید "عمار حکیم" رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق روز سه شنبه  با بیان اینکه این کشور در مقایسه با  سه سال گذشته تفاوت بسیاری پیدا کرده است تاکید کرد:  در آن سالها همه نگران فروپاشی ارتش و دولت عراق بودند اما امروز نیروهای عراقی پیروزیها و دستاوردهای بزرگی را درچارچوب امنیتی کسب کرده اند .

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق تصریح کرد: انسجام و استفاده از توانمندی های ملت عراق ،مشورت کشورهای دوست همچون ایران و نظارت مرجعیت، این پیروزی ها را تحقق بخشید.

حکیم  با تاکید براینکه ملت عراق به الحشد الشعبی افتخار می کند افزود: نیروهای عراقی باید برای نابودی همه گروه های تروریستی ، تلاش کنند.

گروه تروریستی داعش در سال 2014، با حمایت های مالی و نظامی آمریکا و هپیمانان غربی و عربی این کشور از جمله عربستان ، با حمله به عراق بخش های وسیعی از مناطق شمالی و غربی این کشور را اشغال کرده بود. هم اکنون نیروهای عراقی در آستانه آزادسازی کامل برخی مناطق باقی مانده در اشغال این گروه تروریستی هستند .

 

کلیدواژه