42 کشته درجنایت جدید آمریکا در «دیرالزور» سوریه
(last modified Tue, 27 Jun 2017 13:59:52 GMT )
سرطان 06, 1396 18:29 Asia/Kabul
  • 42 کشته درجنایت جدید آمریکا در «دیرالزور» سوریه

جنگنده های ائتلاف بین المللی به اصطلاح ضد داعش به سرکردگی آمریکا بار دیگر در سوریه فاجعه آفریدند و ۴۲ غیرنظامی دیگر را در «دیرالزور» به قتل رساندند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری لبنانی النشره،  جنگنده های این ائتلاف ، یک زندان متعلق به داعش در دیرالزور را بمباران کردند که به دنبال این حمله ۴۲ نفر از غیرنظامیان سوری در بند تروریست های تکفیری داعش کشته شدند و احتمالاً براین  تعداد بدلیل وخامت حال افراد زخمی افزوده خواهد شد.

«رامی عبد الرحمن» مدیر سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، حمله روز دوشنبه به یک زندان تحت کنترل داعش در شهر میادین به کشته شدن 15 تکفیری نیز منجر شد.

شاهدان عینی هم از حملات جنگنده های  ائتلاف آمریکایی به شهر الرقه سوریه خبردادند.

به گفته این شاهدان جنگنده های ائتلاف به جای مواضع داعش در شهر الرقه  خانه ها را بمباران می کنند که تاکنون شمارزیادی غیر نظامی دراین حملات کشته  ویا زخمی شده اند.

این در حالی است که طی ماه های اخیر جنایت های ائتلاف آمریکایی علیه غیرنظامیان سوریه تشدید شده است، به گونه ای که روزانه  دهها غیرنظامی سوری در حملات این ائتلاف در نقاط مختلف سوریه  به ویژه در «الرقه» و «دیرالزور» کشته میشوند.

 جنگنده‌های آمریکا از 22 می گذشته بمباران شهر المیادین را آغاز کردند که در پی آن تا کنون 189 غیر نظامی از جمله 82 کودک و 70 زن کشته شده اند.

در جریان بمباران‌های اخیر مناطقی مانند «بوکمال، بقرص، أبو النیتل، القوریة، البصیرة و جدید عکیدات» واقع در ریف شرقی دیرالزور نیز 20 نفر جان خود را از دست داده اند.

 این حملات همواره با اعتراض دولت سوریه و نهادهای مدافع حقوق بشر روبه رو بوده است.

بحران در سوریه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان برای سرنگون کردن دولت قانونی «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه آغاز شده است.

 

کلیدواژه