العبادی پایان حکومت داعش را در عراق اعلام کرد
(last modified 1396-04-08T15:54:35+00:00 )
سرطان 08, 1396 20:24 Asia/Kabul
  • العبادی پایان حکومت داعش را در عراق اعلام کرد

صدراعظم عراق در پیامی توئیتری ، پایان حکومت خود خوانده گروه تروریستی داعش را در عراق اعلام کرد و گفت : تمام اعضای داعش را هلاک و یا اسیر خواهیم کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی « العراقیه » « حیدر العبادی » صدراعظم  عراق روز پنجشنبه در این پیام  توئیتری افزود : تصرف مسجد « النوری » و بازگرداندن این مسجد قدیمی به آغوش کشور، به معنی اعلام پایان « حکومت باطل داعش» در عراق  است.

مسجد النوری ، همان مکانی است که « ابوبکر البغدادی »  سرکرده داعش در سرطان 1393 اعلام خلافت کرده بود.

در همین حال ، تلویزیون دولتی عراق با قطع برنامه های عادی خود و پخش سرودهای حماسی و میهنی به استقبال خبر اعلام آزادی کامل موصل رفت. 

از سوی دیگر، وزارت دفاع عراق در بیانیه ای اعلام کرد : حضور داعش برای همیشه در موصل مرکز استان نینوا ( شمال عراق ) پایان یافته است.

در این بیانیه آمده است گروه تروریستی داعش در شهر موصل ، هیچ منطقه ای تحت تصرف ندارد و از هم گسستگی بزرگی در صفوف عناصر این گروه تروریستی وجود دارد.

وزارت دفاع عراق همچنین تاکید کرده است که نیروهای عراق تا اعلام نهایی پاکسازی کامل موصل از وجود گروه تروریستی داعش، فاصله زیادی ندارند.

نیروهای عراقی از 28 جوزا امسال از سه محور غربی، جنوبی و شمالی، به داخل منطقه موصل قدیم که بافتی فرسوده و کوچه های تنگ و باریک دارد، نفوذ کردند.

آزادی موصل قدیم در بخش غربی شهر موصل و در ساحل راست دجله ، به منزله پایان عملیات آزاد سازی شهر موصل است که بخش شرقی آن پیشتر آزاد شده بود. 

گروه تروریستی داعش سرطان 1393در یورشی که بطور مشکوک سازماندهی شده بود ، شهر موصل را به کنترل خود در آورد و چند روز بعد ، ابوبکر البغدادی در مسجد النوری در بخش غربی این شهر اعلام خلافت کرد.

کلیدواژه