وزیر خارجه قطر: اقدامات چهار کشور عربی ضد دوحه خصمانه است
(last modified Fri, 07 Jul 2017 11:10:28 GMT )
سرطان 16, 1396 15:40 Asia/Kabul
  • وزیر خارجه قطر: اقدامات چهار کشور عربی ضد دوحه خصمانه است

وزیر خارجه قطر اعلام کرد محاصره اقتصادی، سیاسی و اجتماعی تحمیل شده بر قطر یک اقدام خصمانه و توهین به یک کشور مستقل دارای تمامیت ارضی است.

به گزارش روز جمعه ایرنا؛ شیخ «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر در گفت وگو با شبکه تلویزیونی آمریکایی «سی ان ان» تاکید کرد دوحه هیچ یک از خواسته‌های چهار کشور تحریم کننده قطر را که استقلال این کشور خدشه‌دار می‌کند، مورد بررسی قرار نخواهد داد، زیرا استقلال قطر خط قرمز است.

وزیر خارجه قطر تصریح کرد برخی از خواسته‌های ارائه شده به دولت قطر مبنی بر ایجاد محدودیت در آزادی یبان و بستن مراکز رسانه‌ای و بیرون راندن مخالفان و بازگرداندن آنان به کشورهای اصلی‌شان با قوانین بین المللی در تضاد است.

وزیر خارجه قطر درباره جماعت اخوان المسلمین نیز گفت مصر اخوان المسلمین را یک گروه تروریستی می‌داند، در حالیکه، اخوان المسلمین یک گروه سیاسی است که در کشورهایی همچون بحرین فعال بوده و بحرین خود یکی از کشورهای محاصره کننده قطر است و این یک نوع دوگانگی در معیار به شمار می‌رود.

عربستان، مصر، امارات و بحرین که 15 جوزا گذشته قطع روابط دیپلماتیک خود را با قطر اعلام کرده بودند، 2 سرطان فهرست 13 گانه‌ای از درخواست‌ها را به قطر تحویل دادند و پس از پاسخ منفی قطر اعلام کردند که تدابیر و تصمیمات جدیدی ضد قطر اتخاذ خواهند کرد.

 

کلیدواژه