زیان 226 میلیارد دلاری بحران سوریه به اقتصاد این کشور
(last modified 1396-04-20T03:18:33+00:00 )
سرطان 20, 1396 07:48 Asia/Kabul
  •  زیان 226 میلیارد دلاری بحران سوریه به اقتصاد این کشور

بانک جهانی روز دوشنبه اعلام کرد، جنگ شش ساله سوریه علاوه بر تخریب گسترده زیرساخت های این کشور، 226 میلیارد دلار به اقتصاد سوریه زیان وارد کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیروت، بحران سوریه از زمان شروع آن در مارس 2011 تاکنون به کشته و زخمی شدن صدها هزار نفر و جابجایی بیش از نیمی از جمعیت این کشور منجر شده است.

بانک جهانی اعلام کرد، تخریب گسترده ناشی از جنگ در مناطق مختلف سوریه بسیار بیشتر و وسیعتر از آن است که بتوان آن را تنها به از بین رفتن زیرساخت ها محدود دانست.

حافظ غانم معاون امور خاورمیانه و شمال آفریقای بانک جهانی در بیانیه ای اعلام کرد، «جنگ در سوریه ساختارهای اجتماعی و اقتصادی این کشور را دچار فروپاشی کرده است.»

بر اساس گزارش بانک جهانی، ضررهای وارده به تولید ناخالص داخلی سوریه از زمان شروع بحران این کشور حدود 226 میلیارد دلار برآورد می شود که چهار برابر تولید ناخالص داخلی سال 1389 این کشور است.

بر اساس این گزارش، جنگ داخلی سوریه 27 درصد منازل و حدود نیمی از مراکز درمانی و آموزشی این کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

بانک جهانی معتقد است تعداد کسانی که به دلیل کمبودها در نظام بهداشتی سوریه جان خود را از دست داده اند به مراتب بیشتر از افرادی است که به شکل مستقیم بر اثر جنگ کشته شده اند.

بر اساس این گزارش اگر بحران سوریه امسال به پایان برسد، سطح تولید ناخالص داخلی این کشور می تواند ظرف چهار سال به 41 درصد سطح قبل از بحران برسد.

 

کلیدواژه