آخرین تلاش‌های داعش برای تداوم حضور خود در دیرالزور سوریه
(last modified Sun, 16 Jul 2017 06:42:59 GMT )
سرطان 25, 1396 11:12 Asia/Kabul
  • آخرین تلاش‌های داعش برای تداوم حضور خود در دیرالزور سوریه

گروه تروریستی داعش پس از شکست‌های پیاپی در مناطق مختلف سوریه، ابزارهایی را برای تداوم حضور خود در دیرالزور، شرق این کشور، به کار گرفته است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سوریا الیوم،  گروه تروریستی داعش برای جلوگیری از هر حمله احتمالی، صاحبان مکان‌های تجاری و منازل را مجبور کرده است مقابل اندک مکان‌های باقیمانده در اشغال داعش در دیرالزور، خاکریزهایی به ارتفاع دو متر ایجاد کنند.

ساکنان شهر المیادین در جنوب شرق استان دیرالزور بر اساس دستور گروه تروریستی داعش باید اطراف خانه‌های خود سنگر و خاکریز ایجاد کنند.

این دستورات و اقدامات گروه تروریستی داعش نشان می‌دهد این گروه احساس خطر کرده است و خود را در برابر نبردی دشوار در آینده نزدیک می‌بیند.

گروه تروریستی داعش در موصل (شمال عراق)  و  رقه (شمال سوریه) از غیرنظامیان به عنوان سپرانسانی استفاده کرده و این تحرکات داعش پس از پیشروی سریع ارتش سوریه در «بادیه» و جنوب «رقه» افزایش یافته است.

شهر نفت خیز دیرالزور از سال 2014 در محاصره گروه تروریستی تکفیری داعش است و کمک‌رسانی به ساکنان این شهر فقط از طریق پرتاب محموله‌ها توسط هواپیماهای باری انجام می‌شود.

 

کلیدواژه