اقدام داعش به اعدام جمعی خانواده‌ نیروهای خود در «تلعفر»
(last modified 1396-04-27T11:47:00+00:00 )
سرطان 27, 1396 16:17 Asia/Kabul
  • اقدام داعش به اعدام جمعی خانواده‌ نیروهای خود در «تلعفر»

منبع آگاه امنیتی در عراق از اقدام داعش به اعدام جمعی خانواده‌ عناصر خود در شهر «تلعفر» واقع در غرب استان نینوا خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری «السومریة نیوز»،  یک منبع آگاه دولتی عراق اظهار داشت: داعش بر اساس فتوایی که هیأت به اصطلاح شرعی آن صادر کرده ، در حال اعدام جمعی خانواده‌های عناصر خود در تلعفر است. این منبع که خواست نامش فاش نشود گفت : این فتوا در آستانه آغاز عملیات نظامی ارتش عراق در تلعفر و از بیم اقدام این خانواده‌ها در لو دادن عناصر داعش و تسلیم کردن آنها به نیروهای امنیتی صادر شده است.

یک منبع آگاه محلی در استان «نینوا» نیز اعلام کرد،  مهاجران عرب عضو داعش از شهر «تلعفر» واقع در غرب این استان گریخته‌اند و داعش نیز از مهاجران عرب خواسته تا به سرزمین موعود در مصر و فلسطین مهاجرت کنند.

این منبع  اظهار داشت، دلیل این فرار شکست‌های این گروه تروریستی در نبردهای نینوا و تضعیف روحیه اعضای آن است. 

 یک منبع آگاه محلی در استان «کرکوک» هم اعلام کرد، هزینه قاچاق سرکرده‌های خارجی داعش از تلعفر به الحویجه و سپس مرزهای عراق، به 20 هزار دلار نیز می‌رسد.

در همین حال ، شمار تروریستهای داعشی کشته شده  درحمله هوایی دوشنبه شب ارتش عراق به مراکز تجمع آنها در شهر «تلعفر» به 47  نفر رسیده است.

در پی اعلام خبر آزادسازی «موصل» مرکز استان نینوا در 19 سرطان، «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق اعلام کرد به زودی عملیات آزادسازی شهر تلعفر در استان نینوا و الحویجه در جنوب استان کرکوک نیز آغاز خواهد شد.

 

 

کلیدواژه