نصر الله: هدف از عملیات «عرسال» اخراج تروریست‌ها از منطقه بود
(last modified Thu, 27 Jul 2017 04:04:39 GMT )
اسد 05, 1396 08:34 Asia/Kabul
  • نصر الله: هدف از عملیات «عرسال» اخراج تروریست‌ها از منطقه بود

دبیر کل حزب‌الله لبنان، هدف از عملیات آزادسازی «عرسال» از اشغال تروریست ها که با محوریت نیروهای حزب الله لبنان آغاز شده است را اخراج تروریست‌ها از منطقه برشمرد و پیروزی مقاومت لبنان در این عملیات را به مسلمانان به ویژ اهل تسنن که خود قربانی تروریسم تکفیری شده‌اند، تقدیم کرد.

«سید حسن نصر الله» چهارشنبه در سخنرانی که به طور زنده از شبکه تلویزیونی المنار پخش شد با اشاره به  پیشروی های چشمگیر نیروهای مقاومت لبنان در عملیات آزادسازی «عرسال»، اقدامات ارتش لبنان در داخل خاک این کشور را در تحقق این دستاورد بسیار مهم دانست.

عملیات آزادسازی ارتفاعات «عرسال لبنان» و ارتفاعات «القلمون غربی» سوریه که حدود سه سال جولانگاه گروه های تروریستی تکفیری همچون «جبهه النصره» و داعش بود، از روی جمعه گذشته آغاز شده و تاکنون ادامه دارد.

محوریت این عملیات با نیروهای حزب الله بوده است. ارتش های سوریه و لبنان نیز از نیروهای مقاومت پشتیبانی کرده اند. طی شش روز اخیر نیروهای مقاومت توانستند در فاز نخست عملیات، مناطق تحت سلطه جبهه النصره در القلمون غربی سوریه و ارتفاعات عرسال را آزاد کنند. پس از تکمیل این مرحله فاز دوم عملیات با هدف بازپس گیری مناطق تحت اشغال داعش آغاز خواهد شد.طیف های مختلف مردم و شخصیت های سیاسی در لبنان از عملیات آزادسازی عرسال حمایت کرده اند.

دبیر کل حزب‌الله لبنان، همچنین به تحولات اخیر فلسطین اشاره و از  فلسطینیان که در روزهای گذشته با حضور و مقاومت خود در قدس و مسجدالاقصی پیروزی جدیدی را در برابر رژیم صهیونیستی رقم زدند تقدیر و تشکر کرد.

نظامیان رژیم صهیونیستی از روز جمعه 14 ژوئیه تا یکشنبه 17 ژوئیه  به دستور «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم درب های مسجد الاقصی را به روی بازدیدکنندگان و نمازگزاران فلسطینی بستند  و بعد از بازگشایی آن نیز گیت‌هایی را برای بازرسی نمازگزاران در ورودی‌های این مسجد نصب کردند.

این اقدام خصمانه رژیم صهیونیستی موجب اعتراض شدید فلسطینیان و مقامات بسیاری از کشورهای اسلامی و بین المللی شد.

رژیم اشغالگر قدس در پی اعتراضات گسترده فلسطینی و جهانی روز سه شنبه مجبور به برداشتن گیت‌های امنیتی نصب شده جلوی ورودی‌های این مسجد مقدس شد.

کلیدواژه