قیام مشهدالرضا به احترام سردار مقاومت؛ پیکر شهید نیلفروشان تا آغوش امام رؤوف بدرقه شد
(last modified 1403-07-25T07:41:50+00:00 )
میزان 25, 1403 12:11 Asia/Kabul

مردم شهید پرور و قدرشناس مشهد امروز پیکر شهید مقاومت سردار سرلشکر عباس نیلفروشان را چون نگینی گران‌سنگ در میان گرفتند و او را برای آخرین زیارت تا بارگاه ملکوتی حضرت علی بن موسی الرضا (ع) بدرقه کردند.

به گزارش غزل حسین زاده خبرنگار رادیو دری؛ مشهدالرضا امروز میزبان پیکر مطهر شهیدی بود که پس از سالها  مبارزه و ایثار در جبهه‌های دفاع مقدس، رخت مجاهدت از تن بدر نکرد و برای پاسداری از انقلاب اسلامی و تحقق آرمان آزادی قدس شریف تا بذل جان، پای از رکاب مبارزه برنداشت و سرانجام نیز در لبنان، در کنار سید شهیدان مقاومت شهید سیدحسن نصرالله به درجه والای شهادت رسید.

مراسم تشییع سردار سرلشکر شهید نیلفروشان از ساعت 9 و سی دقیقه صبح امروز از میدان بسیج مشهد به سمت حرم مطهر رضوی آغاز شد و گروه‌های مختلف مردم و شیفتگان آرمان مقاومت که پرچم‌های حزب الله لبنان را در دست داشتند، با سردادن نوای «لبیک یاحسین» و «حیدر، حیدر» و نیز نثار شاخه‌های گل، از پیکر شهید نیلفروشان استقبال کردند و با مشت‌های گره کرده، شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر صهیونیست را فریاد زدند.

در این مراسم شمار زیادی از مهاجران افغانستانی ساکن مشهد به ویژه خانواده های سرافراز شهدای فاطمیون نیز حضور داشتند.

جمعیت عزادار، پیکر این مجاهد شهید را تا حرم ولی نعمت و مولایش حضرت امام رضا (ع) تشییع کردند تا او را در آخرین زیارت بر گرد این حرم نورانی طواف دهند.

تشییع پیکر شهید سرلشکر عباس نیلفروشان در مشهد
تشییع پیکر شهید سرلشکر عباس نیلفروشان در مشهد

پیکر شهید سرلشکر عباس نیلفروشان  پس از مشهد برای  تشییع و خاکسپاری راهی زادگاهش اصفهان خواهد شد.

پیش از مشهد نیز حامیان جبهه مقاومت در شهرهای نجف و کربلا و پس از آن در تهران، پیکر پاک این شهید را تشییع و با آرمان های شهدای جبهه حق تجدید پیمان کرده بودند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی روز جمعه ۶ میزان امسال به پشتوانه حمایت‌های آمریکا، از مقر اصلی سازمان ملل متحد در نیویورک دستور ترور سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را صادر کرد و در پی آن هواپیماهای این رژیم شامگاه جمعه محلات مسکونی در ضاحیه بیروت را به شدت بمباران کردند.

در این حملات، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان ، سردار عباس نیلفروشان و شمار دیگری از فرماندهان مقاومت لبنان به شهادت رسیدند.

با این حال، پیکر پاک شهید نیلفروشان  پس از دو هفته در بیستم میزان شناسایی و برای تشییع به عراق و سپس ایران منتقل شد.

پیکر شهید عباس نیلفروشان در بیروت شناسایی شد

مراسم تشییع پیکر سردار شهید نیلفروشان در تهران

کلیدواژه