مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی: مساله فلسطین نباید به حاشیه رانده شود
(last modified 1396-05-08T03:50:47+00:00 )
اسد 08, 1396 08:20 Asia/Kabul
  •  مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی: مساله فلسطین نباید به حاشیه رانده شود

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، مساله فلسطین را همچنان مساله نخست جهان اسلام بر شمرد و تاکید کرد، موضوع فلسطین نباید به حاشیه رانده شود.

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی روز شنبه در بیانیه ای حمایت از قدس و  مسجد الاقصی را بر مسلمانان واجب دانست و خاطر نشان کرد، اقدامات تحریک آمیز و سیاست های افراط گرایانه رژیم صهیونیستی نتوانسته و نخواهد توانست محور مقاومت اسلامی را در هم بشکند.

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی همچنین در این بیانیه تجاوزات وحشیانه روزهای اخیر رژیم صهیونیستی به مسجد مبارک الاقصی و هتک حرمت نمازگزاران فلسطینی را به شدت محکوم و همبستگی خود را با ملت مجاهد فلسطین اعلام کرد.

نظامیان رژیم صهیونیستی از 23 سرطان به دستور «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم، سرکوب فلسطینیان و اقدامات سلطه جویانه خود در قبال قدس و  مسجد الاقصی را تشدید کرده‌اند. نظامیان رژیم اشغالگر قدس در این مدت صدها فلسطینی را شهید و  زخمی کرده‌اند.

اقدامات سلطه جویانه رژیم صهیونیستی در قبال قدس و مسجد الاقصی  در حالی است که سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد «یونسکو» (UNESCO)، سال گذشته  با تصویب قطعنامه ای هرگونه رابطه تاریخی و دینی و یا فرهنگی یهودیان با اماکن مقدس در قدس به ویژه مسجد الاقصی را رد  و این مسجد را مکانی مقدس برای مسلمانان دانست.

«یونسکو»، 2 «می» سال جاری نیز با تصویب قطعنامه ای رژیم صهیونیستی را به نقض موازین بین المللی در بیت المقدس و باریکه غزه محکوم و از اسرائیل به عنوان «نیروی اشغالگر» نام برد.

 

کلیدواژه