میزان 09, 1402 12:44 Asia/Kabul

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از ایجاد روابط ایران و عربستان به عنوان مهمترین تحول به سوی همکاری و دوستی بین کشورهای اسلامی یاد کرد که باعث ایجاد نور امیدی در دل بیدارگران جهان اسلام شد.

به گزارش رادیو دری، حجت الاسلام «حمید شهریاری» دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی روز یکشنبه در مراسم آغاز به کار سی و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران گفت: از سرگیری روابط دیپلماتیک ایران و عربستان نویدبخش صلحی پایدار و همکاری‌ بادوام در منطقه است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه افزود: سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با موضوع همکاری‌های اسلامی برای دستیابی به ارزش های مشترک در حالی آغاز می‌شود که جهان اسلام طی سال گذشته شاهد تحولات گسترده و عمیقی بوده است.

شهریاری هدف از برگزاری کنفرانس وحدت را گسترش گفتمان امت واحده برشمرد و ابراز امیدواری کرد؛ اتحادیه کشورهای اسلامی به منصه ظهور نزدیک، مرزهای کشورهای اسلامی کمرنگ شود، پول واحد اسلامی رواج یابد و مجلس واحدی که بتواند قوانین و مقررات مشترک و اجماعی را به تصویب برساند، در این اتحادیه فعال شود.

شهریاری در این حال تاکید کرد: همکاری با هم‌پیمانان کشورهای اسلامی از جمله روسیه و چین، روابط گسترده اقتصادی و سیاسی را تضمین می‌کند و جهان اسلام را به دالان مبادلاتی اقتصادی و فرهنگی تبدیل خواهد کرد.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی افزود: همکاری با هم‌پیمانان کشورهای اسلامی، نویدبخش مبادلات اقتصادی و فرهنگی اثربخش‌تری برای همکاری و هم‌افزایی بین کشورهای اسلامی است و مسیری را رقم می‌زند که به فقرزدایی کمک کرده و رفاه و آسایش جوامع اسلامی را بیش از پیش به ارمغان آورد.

سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی امروز با حضور «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران در تهران آغاز شد.

هدف از برگزاری اجلاس وحدت اسلامی، ایجاد اتحاد و همبستگی در بین مسلمانان، همفکری علما و دانشمندان جهت تقریب دیدگاه‌های علمی و فرهنگی آنان و نیز بررسی و ارائه راهکارهای عملی جهت دستیابی به وحدت و تشکیل امت واحده در جهان اسلام و حل مسایل و مشکلات مسلمانان و ارائه راه‌کارهای مناسب در این خصوص است.

آغاز سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت با حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران

کلیدواژه