میزان 09, 1402 10:11 Asia/Kabul
  • آغاز سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت با حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران
    آغاز سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت با حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران

سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران در تهران آغاز شد. 

آغاز سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت با حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران 

به گزارش رادیو دری، بخش حضوری سی و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی امروز (یکشنبه) با حضور «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و حجت الاسلام «حمید شهریاری» دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گزارشی از برنامه‌های این کنفرانس ارائه کرد.

بخش نشست‌های مجازی این کنفرانس که سال ۹۹ و همزمان با شیوع ویروس کرونا در سی و چهارمین کنفرانس جایگزین بخش حضوری شده بود، همچنان ادامه دارد که از پنجشنبه ۲۸ سپتامبر/6میزان در قالب ۱۶ نشست مجازی با حضور ۲۴۰ اندیشمند آغاز شد و در هر نشست مجازی ۱۵ اندیشمند داخلی و خارجی در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی سخنرانی می کنند.

میهمانان حضوری کنفرانس سی و هفتم شامل ۱۱۰ اندیشمند از ۴۱ کشور در سطح عالی و ۱۱۰ نفر از نخبگان و مسئولان داخلی همچون ائمه جمعه و جماعت، دستگاه‌های فرهنگی و همچنین بانوان فرهیخته هستند.

دو نشست مهم نیز در کنفرانس امسال برگزار می شود که یک نشست با حضور ۱۱۰ نفر از فرهیختگان داخلی با حضور ائمه جمعه و نخبگان و علمای استانی از ۶۰ شهر خواهد بود تا درباره اشتراکات و قومیت های مختلف کشور بحث و گفت‌وگو کنند.

نشست هم اندیشی دیگری نیز با میهمانان خارجی برپا می شود که بیانیه پایانی کنفرانس نیز در این نشست قرائت می شود.

امسال بیش از ۲۰۰ مقاله از ۲۰ کشور همچون مصر، الجزایر، تونس و عراق به زبان های مختلف به دبیرخانه کنفرانس رسیده که مجموعه ای از خلاصه مقالات در وبگاه کنفرانس عرضه می‌شود و از این تعداد، ۱۵۴ مقاله به زبان فارسی، ۳۰ مقاله به زبان عربی، ۱۵ مقاله به زبان انگلیسی و چهار مقاله به زبان ترکی و بقیه مقالات به زبان‌های دیگر است.

با توجه به اهانت شرم آمیز برخی افراد در کشورهای غربی و تایید یا سکوت سردمداران کشورهای اروپایی امسال یک نمایشگاه قرآن در کنار کنفرانس وحدت برپا می شود که هدف از برپایی این نمایشگاه معرفی چهره رحمانی اسلام به جهانیان است.

سفر هیات طالبان به تهران برای شرکت در کنفرانس وحدت اسلامی

آغاز سی‌ و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران

کلیدواژه