سید حسن نصرالله: سوریه نقش مهمی در آزادسازی عرسال ایفا کرد/ پیروزی حزب الله در عرسال به دلیل حمایت ایران است
(last modified 1396-05-14T03:35:49+00:00 )
اسد 14, 1396 08:05 Asia/Kabul
  • سید حسن نصرالله: سوریه نقش مهمی در آزادسازی عرسال ایفا کرد/ پیروزی حزب الله در عرسال به دلیل حمایت ایران است

دبیرکل حزب الله لبنان ضمن تقدیر از کمک های ارتش سوریه به حزب الله لبنان در نبرد «عرسال» خاطر نشان کرد، پیروزی مقاومت در برابر تروریست ها به دلیل حمایت های کارشناسی جمهوری اسلامی ایران است.

«سید حسن نصرالله» جمعه شب به مناسبت آزادسازی ارتفاعات عرسال لبنان از اشغال گروه تروریستی جبهه النصره  سخنرانی کرد.

عملیات آزادسازی ارتفاعات «عرسال» لبنان و ارتفاعات «القلمون غربی» سوریه که حدود سه سال در اشغال گروه‌های تروریستی تکفیری «جبهه النصره» و داعش بود، از 13 جوزای سال روان آغاز شد و نیروهای مقاومت لبنان موفق شدند  اراضی تحت اشغال «جبهه النصره» را آزاد کنند. در این عملیات صدها تروریست عضو گروه تروریستی جبهه النصره کشته و بازداشت شدند.

طیف های مختلف مردم و شخصیت های سیاسی در لبنان از عملیات آزادسازی عرسال حمایت کرده اند.

دبیرکل حزب الله لبنان، یکی از دلایل تسریع عملیات آزادسازی عرسال را  مبارزه ارتش سوریه در کنار حزب الله بر شمرد و گفت: مردم لبنان از «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه و مردم این کشور قدردانی می کنند.

«سید حسن نصرالله» همچنین از جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد و گفت:  پیروزی مقاومت در جرود عرسال حاصل حمایت های کارشناسی جمهوری اسلامی ایران است.

دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید بر این که سازمان ملل هیچ نقشی در عملیات آزادسازی عرسال نداشت به آتش بس حزب الله و گروه تروریستی جبهه النصره در این منطقه اشاره کرد و گفت: مذاکرات برای آتش بس بدون حضور سازمان ملل و صلیب سرخ جهانی به نتیجه رسید و ضامن آن نیروهای امنیتی لبنان و حزب الله بودند.

آخرین اتوبوس حامل عناصر گروه تروریستی «جبهه‌النصره»، چهارشنبه شب ارتفاعات عرسال لبنان را ترک کرد.

با خروج آخرین اتوبوس حامل عناصر گروه تروریستی «جبهه‌النصره» از ارتفاعات «عرسال» لبنان، عملیات تخلیه این گروه تروریستی از این منطقه به پایان رسید.

کلیدواژه