تأکید «ظریف» و «اسماعیل ولد الشیخ» بر پایان فاجعه انسانی در یمن
(last modified 1396-05-22T03:40:49+00:00 )
اسد 22, 1396 08:10 Asia/Kabul
  • تأکید «ظریف» و «اسماعیل ولد الشیخ» بر پایان فاجعه انسانی در یمن

وزیر خارجه ایران و نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن، بر لزوم پایان دادن به فاجعه‌انسانی در یمن و یافتن راه حل‌های سیاسی جامع تاکید کردند.

«اسماعیل ولد الشیخ احمد» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن که روز شنبه برای رایزنی با مقامات ایران به تهران سفر کرده بود، با «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران دیدار و درباره آخرین تحولات یمن گفت‌وگو کرد.

اسماعیل ولد الشیخ احمد با «حسین جابری‌انصاری» معاون عربی و آفریقای وزیر خارجه ایران هم دیدار و درخصوص راهکارهای کمک به احیای مذاکرات سیاسی و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه برای مردم قحطی‌زده و تحت محاصره یمن گفت‌وگو کرد.

«حسین جابری انصاری» در این دیدار گفت: موفقیت‌ها و تلاش‌های سازمان ملل برای حل بحران یمن مشروط به رعایت بیطرفی کامل این سازمان برای اعتمادسازی بین طرف‌های درگیر است.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن نیز با تأکید براینکه بحران یمن راه‌حل نظامی ندارد، از حمایت‌های ایران برای دستیابی به راه‌حل مسالمت‌آمیز و برقراری صلح در این کشور قدردانی کرد.

وضعیت انسانی یمن با گذشت 30 ماه از جنگ‌افروزی رژیم‌سعودی، وخیم‌تر شده است. یک یمنی از میان 120 یمنی که هر روز به بیماری «وبا» مبتلا می‌شود جان خود را از دست می‌دهد. بیش از 400 هزار یمنی هم به بیماری وبا مبتلا هستند. 

 

کلیدواژه