حجاج قربانی برخورد سیاسی عربستان با فریضه حج
(last modified Wed, 16 Aug 2017 06:12:04 GMT )
اسد 25, 1396 10:42 Asia/Kabul
  • حجاج  قربانی برخورد سیاسی عربستان با فریضه حج

عضو مجلس اسلامی علمای بحرین اعلام کرد سیاسی‌شدن حج از سوی رژیم آل‌سعود و ممنوعیت برخی حجاج یمنی، سوری و قطری از ادای این فریضه الهی پذیرفتنی نیست.

به گزارش رادیو دری ، رژیم  سعودی برای اعمال فشار به کشورهای مخالف سیاست‌های این رژیم، اتباع شماری از کشورهای اسلامی از جمله یمن و سوریه را از شرکت در حج محروم کرده است.

شیخ «محمد خجسته» عضو مجلس اسلامی علمای بحرین روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری رسا؛ با اشاره به رویکرد سیاسی عربستان به حج تاکید کرد رژیم سعودی حق ممنوعیت حاجیان را از ادای فریضه الهی حج ندارد.

عضو مجلس اسلامی علمای بحرین، مدیریت حرمین‌شریفین و نیز موسم حج را حق طبیعی ملت‌های مسلمان خواند و گفت در شرایطی که رژیم آل‌سعود توانایی و شایستگی اداره این فریضه الهی را ندارد، مطالبه جدّی از سوی کشورهای اسلامی برای مدیریت دقیق، صحیح، متناسب با شأن و جایگاه مسلمانان ضروری است.

شیخ «محمد خجسته» با اشاره به اینکه رژیم آل‌سعود و حامیان منطقه‌ای آن افراطی‌تر از صهیونیست‌های اسرائیلی  هستند  تصریح کرد عربستان با بهره‌برداری از فریضه حج همکاری با آمریکا و اسرائیل را در دستور کار قرار داده‌ است.

 

کلیدواژه