سنبله 06, 1396 15:05 Asia/Kabul
  • زندان سری در عربستان برای افسران، شاهزادگان و خلبانان

«محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان برای حبس افسران و شاهزادگان طرفدار ولیعهد برکنار شدۀ این کشور از یک زندان سری استفاده کرده است.

به گزارش رادیو دری،«سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان روز 31 جوزای سال روان رسماً برادرزاده خود «محمد بن نایف »را از سمت ولیعهدی برکنار و پسرش محمد بن سلمان را به عنوان ولیعهد جدید معرفی کرد . با گذشت تنها سه روز از این اقدام 21 شاهزاده سعودی با ارسال نامه ای به  پادشاه  این کشور مخالفت خود را در این باره اعلام کردند.

به گزارش شبکه العالم؛ وبگاه «العهد الجدید» که افشاگرِ کودتای محمد بن سلمان علیه «محمد بن نایف » ولیعهد برکنار شدۀ عربستان بود، این بار به نقل از منابع نزدیک به دربار سعودی فاش کرد ، محمد بن سلمان برای حبس افسران و شاهزادگان طرفدار بن نایف و شماری از افسران نیروی هوایی  از یک زندان سری در منطقه القدیه  در جنوب غرب ریاض، استفاده کرده است.

این در حالی است که هنوز سرنوشتِ بن نایف، ولیعهد برکنار شدۀ عربستان نیز مشخص نیست و آخرین باری که در مجامع عمومی دیده شد، روز بیعت با ولیعهد جدید بود و پس از آن فقط چند عکس از وی در اقامتگاهش منتشر شد.

العهد الجدید  همچنین با اشاره به  حبس بیش از 70 نفر از افسران ارشد  عربستانی در زندان سری منطقه القدیه  پیش بینی کرد، «عادل الجبیر» وزیر خارجه  این کشور و «سعود القحطانی» مشاور دربار پادشاه  نیز به بهانۀ ناکامی در مدیریت بحران قطر، برکنار شوند.

در همین حال مجلۀ آمریکایی آتلانتیک با تایید این احتمال، تاکید کرد ، بن سلمان ، «خالد بن سلمان» برادر خود را که سفیر عربستان در آمریکا است، به عنوان جایگزین الجبیر در نظر گرفته است.

 

کلیدواژه