تشریح اقدامات سفارت عراق در تهران برای تسهیل صدور روادید اربعین
(last modified Tue, 12 Sep 2017 03:34:25 GMT )
سنبله 21, 1396 08:04 Asia/Kabul
  • تشریح اقدامات سفارت عراق در تهران برای تسهیل صدور روادید اربعین

سفیر عراق در ایران، سیاست‌های تهران و بغداد را احترام به حاکمیت ملی دو کشور دانست و گفت: تعداد ورود زائران اربعین حسینی (ع) نشانه عمق روابط ایران و عراق است.

به گزارش رادیو دری، «راجح صابر عبود الموسوی» سفیر عراق در ایران روز دوشنبه در مراسم آغاز رسمی صدور روادید اربعین حسینی در تهران، افزود: تسهیل سفر بین ایران و عراق و ورود میلیون‌ها زائر ایرانی به عراق، می‌تواند به نمادی برای توسعه روابط دوکشور تبدیل شود.

عبود الموسوی، تصریح کرد: ایران و عراق توافق کرده‌اند 12 دفتر، چند کنسولگری و سفارتخانه عراق در تهران روادید سفر را ارائه دهند و هم‌اکنون سفارتخانه عراق در تهران و کنسولگری‌های عراق در اهواز، مشهد و کرمانشاه، کار صدور روادید را آغاز کردند.

سفیر عراق در ایران، بهای صدور روادید را 40 دلار اعلام کرد و گفت: تلاش خواهد شد که هیچ زائر ایرانی، بدون روادید به مرز نرود و عبور از مرزها بدون روادید و گذرنامه معتبر غیرقانونی است.

سفیر عراق در تهران، به تلاش کشورش برای تسهیل صدور روادید برای زائران و کار شبانه روزی دفاتر سفارت عراق در ایران اشاره و تصریح کرد: عراق آمادگی دارد تا در گذرگاه‌های شلمچه، چذابه، خسروی و مهران تسهیلات ارائه دهد.

«راجح صابر عبود الموسوی» تاکید کرد: همه موسسات و سازمان‌های عراقی برای نقل و انتقال زائران بسیج شده‌اند و سازمان‌های امنیتی نیز همکاری لازم را در این زمینه خواهند داشت.

 

کلیدواژه