سعودی‌ها به دنبال پنهان کردن جنایت‌های خود در یمن
(last modified 1396-06-23T05:45:48+00:00 )
سنبله 23, 1396 10:15 Asia/Kabul
  • سعودی‌ها به دنبال پنهان کردن جنایت‌های خود در یمن

وزارت حقوق بشر یمن اعلام کرد اظهارات نماینده عربستان در سی و ششمین دوره شورای حقوق بشر سازمان ملل، تلاش دیگری از جانب سعودی‌ها برای فرار از مسوولیت در قبال قوانین بین‌المللی و کتمان جنایت‌های گسترده ائتلاف سعودی در یمن است.

به گزارش روز پنجشنبه شبکه خبری العالم؛ وزارت حقوق بشر یمن با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد اظهارات نماینده سعودی در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو مبنی بر این که گزارش دفتر کمیساریای عالی شورای حقوق بشر درباره تلفات غیرنظامیان در یمن، عاری از صحت بوده، نشان‌گر تلاش سعودی‌ها برای فرار از قوانین بین المللی است.

وزارت حقوق بشر یمن از نمایندگان سازمان ملل، کمیساریای عالی شواری حقوق بشر، دیگر سازمان‌های بین المللی فعال در امور یمن و اعضای شورای حقوق بشر خواست با بازدید و بررسی مکان‌هایی که رژیم عربستان مرتکب جنایت و جرم شده است، از نزدیک با حقایق مربوط به نقض آشکار قوانین بین‌المللی و حقوق بشر در یمن آگاه شوند.

«عبدالعزیز الواصل»، نماینده عربستان روز چهارشنبه در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو گفت: زمان برای تشکیل کمیته تحقیق بین‌المللی با هدف تحقیق درباره موارد نقض حقوق بشر توسط عربستان سعودی وهمپیمانانش در یمن مناسب نیست.

مرکز قانونی حقوق و توسعه یمن اخیرا در گزارشی اعلام کرد در نهصد روز حمله سعودی‌ها به یمن، بیش از ۱۲ هزار و ۹۰۷ نفر از غیرنظامیان یمنی کشته و ۲۱ هزار و ۱۶۵ نفر دیگر زخمی شدند.

پیشتر، «زید بن رعد الحسین» کمیسر عالی شواری حقوق بشر سازمان ملل خواهان تحقیقات بین‌المللی درباره نقض حقوق بشر در جریان جنگ یمن شد.

رژیم سعودی با حمایت آمریکا و در سایه سکوت سازمان ملل از مارس 2015 اقدام به حمله نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است.

 

کلیدواژه